2008-01-03

2007

Januari: Tony fick jobb på Xzakt och våran ekonomi blev genast bättre,
Leif dog, R.I.P., Tony anordnade tjejfest åt mig :)

Februari: Började vicka på assistentpatrullen, gick ut på middag o bio med två nyfunna vänner, Förlovade ett år, burträskmarknaden, Jesper började på dagis, Pappa dog. R.i.p.,

Mars: Selma döps, Remissen skrivs till viktoperationen, bokar resa till Thailand, Jesper börjar gå, pappas begravning,

April:Tony vann på mixmegapol, jag fyllde år, Jesper börjar äta mjölk-mat igen,

Maj: Firande av morsdag, resan påbörjas ner till Norrköping

Juni: Semester i norrköping och trollhättan, Syrran tar studenten, Tony vinner festivalbiljetter på jobbet, tony får tillsvidareanställning, fira midsommar, åka på stadsfesten,

Juli:Köpte ny bil. Volvo V70 2.5turbo -04a, tatung-premiären av harry potter, Syrran kom o hälsade på från Vänersborg

Augusti: Tony blev inlagd på lassa, grillfest med nära o kära, Tony fyller år, Firade 1årig bröllopsdag, Tonys pappa dog, r.i.p., får ny akutremiss till operation

September: Reser ner till norrköping med min mamma o tony. Går på Svärfars begravning och åker till Ullared

Oktober: Megaparty här hemma, Jonny skulle ha fyllt år, köpte ny tv och ett wii och ny dator

November: Jesper fyller två år, vi firar våran årsdag, åker till Thailand, köpte ny dator, blev sjukskriven, utvecklingssamtal på dagis, Jobbarfest, magsjuka, träffat Johanna (en viktopad tjej jag lärt känna via nätet),

December: Thailand, sjukskriven, julafton, nyårsafton.


År 2007 har varit ett omtumlande år. Många som dött, mycket att fira, varit ledsen o nere och glad o nervös. Jesper har lärt sig gå och pratar mer o mer för varje dag som går.
Vi bägge två fick jobb vi trivs med och vi fick göra en underbar resa tillsammans igen.


År 2008 hoppas jag har mer positiva saker i sig och mindre negativa. Nu har vi råkat ut för så mycket skit att vi behöver ett "bra år" tycker jag.
Året kommer att handla mest om Lottas vikt. Jag kommer troligtvis göra min viktop i början av året och kommer kämpa hela året med nya matvanor och dumpningar osv osv. Mitten på Januari ska vi på bröllop och det ska bli såå roligt. jag är superglad för brudparets skull :)
Förhoppningsvis blir det ännu en resa till Thailand. Denna gång tillsammans med Jesper och fler medlemmar av min familj o deras familjer. Jag hoppas återgå till mitt jobb efter sjukskrivningen och jag hoppas på att vi får vara friska här hemma.

Gott nytt år alla :-)

2 kommentarer:

Sarah sa...

Jag önskar dig verkligen ett toppen år Lotta:-)

Anonym sa...

Jag hoppas att 2008 blir ett underbart år för oss alla! :) Må alla våra önskningar och förhoppningar slå in. Gud vet vad som finns i våra hjärtan. Ameen. Ville bara säga att jag träffade en kvinna på Odenplan, som satt själv både på julafton och nyråsafton. Fast hon har barn. Lotta, Du har blivit välsignad både med man och barn, och Ni firade alla jul tillsammans. AlhamduAllah. (Tack Gud) Lev väl och jag önskar Dig allt gott! Kraaaaam! Sara