2008-01-17

Gällivare, Kirurg och narkosläkare

I morse åkte vi då äntligen iväg på kirurgmötet på Gällivare Sjukhus. Vi kom dit i lagom tid för att hinna äta lunch och sen sätta sig i väntrummet. Viktoria fick gå in först till Kirurgen och då började min nervositet komma :D Sen fick jag gå in och han pratade om hur jag blivit överviktig, hur operationen gick till, vad den innebar osv osv osv. Sen fick jag tillfälle att fråga om jag undrade över nåt. Efter han pratat klart lyssnade han på hjärtat och sen tog dom blodtrycket på mig.
Självklart fick jag godkänt sa han och skrev en operationsblankett :) Sköterskan frågade om jag haft problem med högt blodtryck och svaret var nej. Hon kollade blodtrycket och sa att jag kunde inte haft bättre blodtryck :D :D

Sen så fick vi ge urinprov, ta ekg och flera rör blod inne hos provtagningen innan vi fick gå ner till dagbehandlingen lr vad tusan det hette :) Där fick vi träffa Narkosläkaren som kollade syrehalten i blodet på oss och frågade ännu mer frågor och sen sa hon att jag verkade ha GO i mig och att hon självklart godkände mig för operation för hon trodde jag skulle klara det jättebra.

Inte föränn efter klockan 16 kom vi oss iväg igen så det blev ju tyvärr inget ikea som vi hade tänkt hinna med, men det gör inget; JAG FICK JU GODKÄNT FÖR OPERATION!!!

Dom sa att om senast tre månader är jag opererad och det känns sååå bra. Jag längtar massor, samtidigt som jag är nervös som fan :) Men både kirurgen och narkosläkaren ingav trygghet och lugn till mig så jag känner mig 100% säker i deras händer. Alla på sjukhuset var så trevliga och glada :)
Trist dock att vi inte fick ett bestämt datum, men vi får ju hem en kallelse snart iaf så :D

Inga kommentarer: