2008-01-04

Ifrågasättande o kommentarer

Ibland undrar man hur folk är funtade egentligen.
Jag satt o läste i en tråd på viktop (lr om det var viktdropp kanske) om vilka kommentarer folk har fått av omgivningen. Det var helt sjuka saker vissa hade fått höra och det får mig att tänka på mitt egna liv som överviktig.

Jag har inte generellt sett "känt" dom blickarna som så många andra känner på sig då dom är på stan och äter eller är o handlar godis osv. Däremot så ibland så har man fått sig några kommentarer.
Några ropade tjockholmen efter mig en gång tex. Snacka om iq befriande idioter. Dom har ju verkligen inget hum om hur man beter sig mot sina medmänniskor.
Läste i en tråd på familjeliv för ett tag sedan och där var det så mycket fördomar och avsky för oss som är lite större så jag blev chockad. Hur kan man känna en sådan avsky för någon bara för att man inte är normalstor?

Sen dessa som ifrågasätter en hela tiden. Det är jobbigt. Jag vet väl själv hur jag fungerar och inte? Och vad bryr det dig egentligen?

Inga kommentarer: