2009-01-16

Gastric bypass

Jag har fått lite kommentarer angående min operation.
Kul att ni har hittat in hos mig och är nyfikna :)

Jag gjorde ju min gastric bypass för ganska precis ett år sen snart och det är bland det bästa jag har gjort i hela mitt liv.
Mitt liv har ändrats totalt samtidigt som det inte ändrats någonting. låter det konstigt? ja det är väldigt konstigt :)
Jag äter mycket mycket mindre portioner nu. Jag äter på assietter varje gång jag äter. Är vi iväg till någon så ber jag om en assiett, annars blir det lätt att jag råkar äta lite för mycket och få ont i magen. Hjärnans gamla mönster är svåra att bryta. Jag äter allt fortfarande men har otroligt svårt att få i mig hamburgare för jag börjar må dåligt då. Sen är det ganska sjukt men man tappar sugen på flottig mat och blir mer sugen på nyttigare mat. Iaf jag. Jag sticker inte under stolen med att jag äter kinamat, pizza, chips osv som alla andra och som förut. MEN, jag äter otroligt mer sällan av det och mycket mindre dom gånger jag äter det.

Jag försöker vara iväg och träna lite men jag har varit otroligt dålig på det efter operationen men det går framåt :) Det är så mycket enklare att röra på sig då det försvinner fett. Förut var jag less efter 5minuters promenad. Nu går jag utan problem i en timme. Man rör sig så mycket smidigare och lättare och det är otroligt mycket värt!

Festar gör jag fortfarande. Efter open kunde jag dricka lika mycket som innan. Nu krävs det dock mindre och mindre då jag dricker och shotar försöker jag hålla mig undan för det är inte så bra har jag märkt. Men jag partar på som övriga på festerna jag är på. Ingen större skillnad där alltså :)

Är det något mer ni undrar så är det bara skriva och fråga så svarar jag brutalt och ärligt på dom :)

5 kommentarer:

Johanna sa...

Ja precis så känner jag oxå, man kan ju leta nytt undertiden, men man måste ju vara två om beslutet(tyvärr,hehe), men annars vore det perfa, stort och fint och inte så superlångt till stan...

Lotta sa...

Hej. Förra vecka gjorde jag min efterlängtade gastric bypass. Under min tid av väntan har jag noga följt din blogg, och tycker det är roligt att det gått så bra för dig. Själv är jag inne i en bubbla då jag bara försöker äta och att sova. Orkar inte så mycket mer. Tack för din inspiration.

diana chaaya sa...

Hallå! Jag håller nu på att läsa igenom din blogg. Jag ska göra min operation den 28 april. Jag bor i Vemdalen. Såg att du bodde i Jämtland, vart? Du verkar ja problem med magen, är de pga operationen?

Anonym sa...

Took me time to read the whole article, the article is great but the comments bring more brainstorm ideas, thanks.

- Johnson

Anonym sa...

hej! i förrgår träffade jag läkaren som meddelade att dom har satt upp mig på väntelista.... gud vad nervös jag är nu, längtar så otroligt mycket efter att få göra det...