2009-09-29

Boktips om adhd

Den här boken har jag börjat läsa efter att min arbetsterapeut rekommenderade den. Snacka om att man får en "aha-upplevelse" då jag läser den..
Det är egentligen studenlitteratur och vissa saker i den känns lite "blablabla" men enligt min arbetsterapeut är det mest just i början det är så och att den är helt klart värd att läsa ändå och jag har väl hunnit läsa 1/4del ungefär och tycker redan nu den är värd att läsa. Speciellt kanske för dom kvinnor som ganska nyligen fått diagnos och dessutom i vuxen ålder. LÄS DEN :D

Jag lånade den på biblioteket :)

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vad bra att du känner så! Låter som en mycket intressant bok att läsa faktiskt, är ju rätt många människor som är odiagnostiserade och det är nog många fler än man tror som har AD/HD och det kankse skulle underlätta om man visste lite mer om det.

Monica sa...

vilken skön bild på headern hahaha störtskön!
Tro nog det är kanon och läsa lite sånna böcker och få lite puzzelbitar på plats?

Nisan sa...

Den där boken ser intressant ut, kanske måste ta och läsa den