2009-09-13

Favoriter p.13

Här kommer en del av mina favoriter i den här periodens katalog som jag rekommenderar. Hela aktuella katalogen hittar ni på http://www.oriflame.se/ . Jag kommer lägga en beställning i afton så vill ni beställa med mig så skicka mig den senast klockan 18.00 så jag hinner se innan jag lägger ordern. Maila din beställning på viktopad@gmail.com


Först ut har vi "perfect match eye shadow duo" som just nu kostar 89kr ist för 125kr. Kan användas både med torr och fuktad applikator vilket gör att man får två olika looks beroende på hur mycket intensitet man vill ha :) Finns i 8 olika nyanser och dom två nederst är nyheter. Mina favoritnyanser är "walnut pearls" och "plum garden". Första är brun/beige-aktig och den har jag väldigt mycket till vardagsmake, och den andre är lila/ljusljusljusbeige och ger lite färg och blir superfin både till vardags och fest :)

Faceprimern är min andra storfavorit som alltid finns hemma hos mig och som alltid används under min make. Den jämnar till och lägger en "bas" som gör att resten av make'n håller bättre på huden. Ögonskuggan sitter längre otroligt bra tex :) Sen har jag problem med att bli småfnasig och att få fenomenet att make up'en "fjällar" på pannan, mellan ögonbrynen ni vet? Men det slipper jag sen jag har börjat ha den här först :)

"Oriflame beauty eye liner stylo" heter denna och kostar endast 49kr i den här katalogen. Ordinariepris är 115 så mer än halva priset på den :) Finns i grönt, svart och brunt att välja mellan. Lätt att applicera så det blir snyggt och den sitter kanon! Antingen lägger man den före ögonskuggan så det blir lite mildare look eller så lägger man den efter man lagt ögonskuggan så blir den starkare och syns mer :) Jag har den svarta och den är ett måste för min festmake up :)

"Hair X" är ett nytt tillskott i Oriflamefamiljen och jag är redan fast. Jag använder just nu lila serien, "volume boost", och då är det ett schampo och ett leave in-balsam som hjälper till att ge volym till håret. Och det luktar GUDOMLIGT gott. Åhh, jag kan stå och sniffa på dom dygnet runt och då är det något speciellt ;) Synd att man inte kan skicka dofter via bloggen så ni får lukta :)

1 kommentar:

Tessan sa...

jag har den där blåa ögonskuggan på första bilden, skitsnygg blir den. men har inte testat att köra med fuktad pensel, kanske man skulle göra =) kram