2009-09-06

helgens bravader

Fredag försökte jag ta det lugnt och vila men gick inte sådär super. Åkte till stan med Frida och då jag kom hem så blev det duschen och sen kom Jeppe o Tony hem. Då åkte älskling iväg o köpte kinamat till oss och Hanna kom förbi medan han var borta med världens godaste morotskaka hon gjort :) Tack tack :D Mumsig som sjutton är den :)
Gjorde mig klar och sen surrade vi lite i soffan med Jesper medan vi väntade på Tony. Hanna åkte då han kom hem och vi njöt av den goda middagen :)

Fick skjuts till Jenny av mina grabbar och hade en jättetrevlig kväll där. Då vi kom ut till balzac så kände jag hur tröttheten kom och jag började må så jäkla illa. Tror det var drinken jag drack ute för det kom efter den med illamåendet. Kände mig nöjd och belåten över kvällen i övrigt så jag tackade för mig och tog taxi hem och surrade en liten stund med Tony o sen slocknade jag och sov hela natten! Tog dessutom sovmorgon på lördagen och sista 2-3veckorna har jag inte kunnat varva ner och sova mer än 2-3h varje natt så jag är tokglad över att kroppen äntligen kände ro nog att sova några fler timmar.

Dock fick jag både mens och blev sjuk igår samtidigt typ så det kan va det som "slog ut" kroppen till slut så jag kan vila. Håller på att åka på flunsan tror jag, men ajg hoppas det "Bara" är lite förkylning. Har blivit trött som ett as bara jag går från sängen till toan här uppe.. Igår kväll så vart det filmmys i sängen med älskling och även Jesper som var uppe lääänge igår låg en stund i våran säng och kikade innan han hellre såg på film i sitt rum. Var väl roligare film där :P
Den lille killen somnade efter sina föräldrar kan jag avslöja... och jag somnade nångång vid midnatt igår.. så ja, han var litet nattdjur igår :P

Idag har det varit fortsatt vila för mig, Tony o Jeppe åkte till Ursviken en sväng nu för det har varit tjat efter mormor och morfar ett tag så han ska få leka av sig där lite och tony ska iväg på nåt träningsläger och jag ligger i sängen o kikar på mamma mia och surfar. Får ont att skriva på tangentbordet, då är det fan illa haha.

Jo, trots min svaghet så hade jag lovat Hanna göra tårta till henne då hon fyllde år så skyndade mig att göra den igår på dagen oxå, hoppas dom inte tyckte den var tokvidrig iaf :)

Nu ska jag vila lite till för att se om jag orkar åka på viktops-träffen i afton. SmurF har poker hos sig oxå som jag är sugen på. Bägge börjar samma tid :S

5 kommentarer:

fiamiaria sa...

Men hallå! drar vi oss nu ner så är det väl bara att du kommer, det är ju bara dig jag vet hur du ser ut, hur ska vi annars veta vem ni är????

Felicia6 sa...

fiamiaria, om jag vet att ni kommer så drar jag mig dit om jag så ska vara döende :D
Men då måste jag ju få veta om ni kommer eller inte :D

fiamiaria sa...

JAg & en till kommer , vi rullar om ca 1 timme från Piteå :)

Mia och barna sa...

Jag tog också förkylning och mens i samma veva och man blev helt knäckt. Sov hur mycket som hellst och fick inget gjort hemma typ. Men nu är det bättre, har dock hosta och snorighet kvar

ANNA sa...

Hej!! Jag tycker du är jätte stark som skriver om ditt mående, o jag tror absolut att det hjälper många..
Nu har jag precis blivit opererad för GBP o har kommit hem.. Allt är nytt o lite ovant..
Jätte skönt för dig att få ändå en diagnos även om det är jobbigt nu.. Jag håller tummarna för dig o hoppas att ditt mående stabiliseras snart..
kram Anna