2009-10-09

livet

Detta är ju så man får skämmas egentligen.
Jag har aldrig haft såna här "uppehåll" från bloggen och varit så dålig på att uppdatera den som jag varit nu på sista tiden men det blir väl så då det är full rulle med livet och kämpandet.

Jag har kommit igång och få träffa arbetsterapeuten nu och det känns bra. Har redan två hjälpmedel utskrivna som jag sitter och väntar på att få nu snart så det känns toppen. Inte just att behöva hjälpmedel men att nu är det ju så att jag behöver dom och då är det bra att det fanns för att underlätta för mig :)

Sen jag bytte från Concerta till Ritalin så har vikten stannat av. TACK GODE GUD! Nu har jag iofs inte vägt mig på över en veckas tid, men jag känner mig ändå tillfreds och att jag inte tror jag går neråt nu :)
Massa möten och skit har jag nu framöver som känns tungt men jag hoppas på positiva besked av mötena och dom är ju tyvärr något jag måste :S

Bukplastiken då? Jo, där är det som att jag skickas runt som en jävla vante. Åhh, jag blir så jävla trött på allt ibland. Remissen skickades ju till Umeå, där jag blev godkänd till bukplastik plus att sy ihop magmusklerna. Dom kan inte hålla vårdgarantin så jag åberopade den och typ ALLA jag har pratat med kom till Sthlm via vårdgarantin men ikke jag... Mig skickade dom till.......

jo just det jag.. SKELLEFTEÅ... hmmm... jag åberopar vårdgarantin o då hamnar jag i min egna stad....

Iaf så är det ju som skönt att få va "hemma" under en sån situation och min familj kan hälsa på osv, men sen då jag har ringt för att kolla läget så sätter sig dom frågade om varför jag öht blev ditskickad för att dom, för det första inte ens normalt gör den operationen och för det andra, inte heller kan hålla vårdgarantin... Men deras chef hade ju personligen lovat och nu har dom mindre än 2månader kvar på sig att ha opererat mig.. Men hon jag pratade med nu i förrgår sa att det nog inte fanns en chans i världen att hinna men hon skulle prata med han som lovat..

Och då jag började fråga lite mer om detta och om dom skickar mig vidare om dom inte kan hålla vårdgarantin heller osv så hade hon ingen aning... så jag sitter lite mellan två stolar just nu och det är ju så jääävla typiskt. Jag lyckas alltid råka ut för sånt här skit :S

Inga kommentarer: