2009-10-28

ojoj

Jaasi, vad ska man säga?
Jo, just nu händer allt och ingenting.
Mina hjälpmedel jag fått hittills har varit på vift, men stod utanför dörren imorse.

Vi har fjärrvärme som dras på området och nu har jag byggubbar som springer in och ut hos oss oxå och det är inte skoj! Först o främst för min ångest ökar då folk man inte känner (lr känner rätt väl) kommer in i mitt hem då jag inte har väldigt städat, men sen också för att dom ska springa genom sovrummet o jag vill och behöver sova lite på morgonen just nu då jag är så knäckt.
Tredje är att det ser ut och känns som en sandlåda i vårt hem.. gubbarna har stora kängor som drar in TON med sand utifrån, eftersom dom grävt upp överallt asfalten här ute o det är sand överallt o grus ist.
Haft möte med fk och arbetsterapeut och överläkaren och psykolog och andra möten och det tär på en att hela tiden ha något sånt. Har fått en till medicin att ta varje morgon, så nu äter jag ritalin 3ggr om dagen plus att jag har börjat äta strattera på morgonen. Vi får se om något händer den här gången eller om det blir som vanligt.. inget.. SUCK.
Vi har hela familjen legat sjuka oxå och det tar tid att återhämta sig ifrån.
Vi har gjort en "lightrenovering" av köket oxå, men är inte klara än. Vart utan vatten igår för det fattades nåt till att sätta in nya blandaren, och skulle få det kopplat idag, men IKKE... Så i morgon så KANSKE vi får vatten.. fattar ni.. Vi har inget vatten ALLS.. Ingenstans... går inte spola i toaletterna, går inte spola i nån av kranarna...
Inte roligt..
Men det kommer nog bli fint då det blir klart iaf, förhoppningsvis :) nya tapeter, "byggt om" vid spaljen, tagit bort ett skåp, bytt bänkskivor, diskho, blandare, kakel, lister osv.