2009-11-10

panik

Paniken väller upp inom mig lite titt som tätt.. Sen lugnar den sig och jag känner mig lite starkare och piggare och tar lättare tag i livet och problemen igen. Tills paniken huxflux tar sig fram igen och kraschar mig.
Just nu är det på väg till panik. jag känner hur det bubblar i kroppen på mig och hur jag håller på att tappa greppet igen. Lr igen, jag har inte hunnit få tillbaka greppet än men var på väg iaf och hade nån dag åtminstonde som jag klarade av bra. Nu är det krasch och kaos igen idag. Har massa saker som måste fixas men kommer aldrig i helvetet klara av allt :(

Tisdag idag.. Innan söndagen är slut så ska dessa saker ha gjorts:
städat huset, tvätta, handla presenter, slå in presenter, hitta på nåt för att fira vår årsdag, baka, psykologmöte, annat möte, hjälpa till på tävling, fixa klart köket, handla in saker till kalas, hålla kalas och klara av att ha flera barn o vuxna här på en o samma dag, skicka iväg två paket, planera in lite framåt, lämna igen böcker på bibblan, plus lite andra ärenden...

Hur fan ska det gå till? :S
Dagens positiva: Jag har inte gått ner ett enda gram på två dagar nu. yey :D

4 kommentarer:

Monica sa...

du nu är det skärpning, du har vel T där hemma , du handlar han slår in , du lämnar på bibblan !
Hitta på nått för eran dag kan han också göra överraska dig;)
tvätta städa kan ni göra tillsammans ( måste köket bli klart? vad ska bli klart!?
Skriv ner allt igen å¨papper vad kan du göra samma dag ? tex , kanske du kan ta med en go vän??
bibblan skicka paket ,handla present slå in kan göra idag !
Fosök gå tidigt ut på morgonen , lättare då!
Och baka lätta saker!
Stor ungsform
kladdkaka

6 ägg
vispas ihop med
9 dl socker
6 dl mjöl
1,5 tsk bakpulver
4 tsk vanilj socker
Kakao 10-12 skedar
300 gram smält smör

tex , sen kan man faktisk köpa ferdigt!!
ska du ha barn sällskap?
Gär det enkelt korv i bröd och glass och massor av godis!!


Planera framåt? det kan du göra på måndag nu har du så mycket endå!

Skriv ner allt i lister och kryssa av så blir det lite lättare

Anonym sa...

Ett tips är att lära sig att prioritera. Och kunna vara objektiv, och se den större bilden. Vad som är viktigt nu, och vad som faktiskt kan vänta. Lycka till med allt!

Helena sa...

Ja du gumman.. Ta en sekund i taget och gör ditt bästa hela tiden samt lär dej vara nöjd med att ditt bästa duger fint.. Det du inte hinner får du hjälp med eller så får det faktiskt vara. Viktigast är ju du själv och att ditt liv funkar. Inte att alla andra tycker att du varit duktig, eller hur?

Lätt att säja, svårt att göra, jag vet, men det är nog ändå vägen ur en negativ livsstil..

Kram och lycka till!

Gisela sa...

Tack för en bra blogg:) Har själv diagnosen ADHD men ganska "mild" variant så mediciner är inget måste men jag ger det en chans ändå. Funkar det så är det jättebra!

Jag äter concerta 36 mg/dygn men har gått ner 8 kg på 6 veckor, jag måste verkligen tvinga i mig mat. Jag tycker inte concerta gör så stor skillnad i mitt liv. Min fråga är hur funkar ritalin kombinerat med strattera som du har? ser du några förbättringar?? Många kramar// Gisela