2011-03-04

En fråga till er :)

Om man ska skaffa linser och bara ha dom i enstaka fall? Några dagar här eller där eller bara nåt enstaka tillfällen.. Vilken sorts linser är bäst OCH mest prisvärda då?

Måste man göra en ny synundersökning just för linser då fast man precis gjort en för glasögon? Som jag förstått det så verkar man mäta på olika sätt beroende på om det är linser eller glasögon man ska ha? (då linser sitter direkt på ögat och glasögon en bit ifrån?

Jag ska ju ha mina glasögon är det meningen men tex då det börjar vara sjukt solsken ute så kanske man vill ha linser och solbrillor på sig. Eller då man tränar eller badar osv. Ja ni fattar :)
Så jag är inte ute efter att ha linser jämt så jag får stå och betala massor för linser jag inte alltid kommer använda, utan jag vill kunna ha dom nån gång då och då typ :)

3 kommentarer:

Lenita sa...

Köp endagslinser, nåt direkt märke vet jag inte. På specsavers kan man göra ett tillägg på typ 150 kr inom 90 dgr från första synundersökningen för att göra linsundersökning. Där ingår också att amn provar ut linser, ibland måste man prova sig fram. På specsavers så har de olika prisklasser, lite dyrare för "sköna" linser :)

Anonym sa...

Endagslinser helt klart

Erika sa...

Säger som ovanstående - helt klart endagslinser! :) Det är även skönt att slippa hålla på att rengöra dem och greja, bara att kasta bort dem när du använt dem klart. :) Gör en synundersökning för linser och köp första förpackningen hos dem, sen beställer du via internet - massor billigare! :D

Lycka till!