2011-03-22

Min operation

November 2009 så gjorde jag en stor bukplastik via landstinget där dom även sydde ihop mina magmuskler. Jag blev "sydd" med aggraffer av chefskirurgen på mitt sjukhus och jag är kanonnöjd över resultatet.

På återbesöket så diskuterade vi min rumpa som jag fått så mycket häng på och han skickade en remiss till Umeå som har hand om plastikoperationer i mitt landsting och jag fick komma dit på bedömning och visa upp rövva för två karlar i 35-årsåldern ;) Dom tog kort och skulle bedöma mig på ett möte för rump-plastik är inget mitt landsting gör egentligen men dom höll med mig om att jag hade väldigt mycket häng och eftersom jag hade problem med det så skulle dom iaf prata på ett möte om mig..

Några veckor senare ringde ena kirurgen och berättade att jag skulle bli undantagen deras regler och jag skulle få en rumpplastik men att dom inte visste riktigt när och vem som skulle göra den och att dom kanske skulle ta in någon utifrån för att själva lära sig också eftersom behovet lär öka iom alla dessa magsäcksoperationer som blir fler och fler.

Jag väntade och nu för några veckor sedan ringde jag dit för att få höra hur det gick och då stod jag inte ens i någon op-kö och hon visste ingenting kvinnan jag pratade med? :o Men skulle lägga en lapp åt kirurgen så skulle vi höras av senare..
Sen råkade jag ut för olyckan som jag kämpat med i dryga månaden nu och därför inte tänkt mer på open fram till i fredags...

För då fick jag op-datumet! Jag läggs in den 6e april och opas den 7e och då jag ringde dom igår för att prata lite med dom så visade det sig att dom tar in en ENGELSK PLASTIKKIRURG för att göra min op :shock:

Jag visste ju att det kanske skulle tas in någon utomstående, Men inte kunde jag i min vildaste fantasi fatta att dom drar hit en plastikkirurg från ENGLAND :otroligt:

Så min 30årsdag kommer troligtvis upplevas som nyopad och inlagd på sjukhuset 13mil härifrån eftersom jag fyller 30år den 9e ;)

3 kommentarer:

J sa...

Vad kul att det gick så snabbt! Men varför gjordes inte en op som gick hela vägen runt då bukop gjordes? Eller gjorde du en sån? Och vad är i såfall skillnaden på en bukop som går hela vägen runt och på en rumpop? Lite nyfiken eftersom jag själv gjort en gbp och har lika mkt häng bak som fram...

Felicia6 sa...

J, jo för i mitt landsting görs inte dom operationerna :) I mitt landsting görs bukplastik, ev lårplastik, i sällsynta fall armplastik och ev bröstförminskning..

Så dom gör inte operationerna som går hela vägen runt, och om dom gjorde dom så hade jag nog fått en sådan från första början men jag sökte ju bara bukplastik först just för jag hade problem med magen och var det som fokuserades på..

Sen har det blivit värre och värre med rumpan och då skickade min kirurg som gjorde bukplastiken, en remiss till plastikmottagningen och dom gjorde då undantaget för mig så jag får göra rumpan.. Så troligtvis kommer det bli likadant som dom som får hela vägen runt, fast jag gör bara baksidan nu, och redan gjort framsidan om du förstår? :) För dom kommer fortsätta skära där ärren från bukplastiken slutar på sidorna :)

Anneli sa...

Hej!
Spännande! Jag skulle jätte gärna vilja se bilder på din mage som den ser ut nu och OM du skulle vilja visa hur det ser ut med hänget vid rumpan.. men såklart bara OM du känner att du vill. Jag är ju OP:ad (som du kanske vet, har mailat dig tidigare och kommenterar dina inlägg ibland) Och jag kommer att behöva göra en bukpl. men jag vet inte om det är aktuellt med rumpan? Dock snarare låren... Känns som om man är så villrådig och gärna skulle vilja veta hur andra gör och har gjort. Mvh Anneli, föresten, väntar på vinsten när du orkar :-) Krya på dig!