2011-03-31

Paus

Jag respekterar att folk har åsikter och att dom kanske inte förstår mig och mitt liv. Det är inte så konstigt eftersom dom inte lever mitt liv varje sekund och minut som jag lever det. Det enda folk gör är att läsa några rader i min blogg, eller upplever stunden dom träffar mig lr lyssnar via dialogerna vi för med varandra.
Men jag har i min naiva fantasi trott att människor ändå på nåt sätt försöker respektera mig och mitt mående även om dom inte kan förstå det då dom inte lever i mitt mående.

Att få läsa dom kommentarerna jag har fått läsa idag har fått mig på andra tankar. Jag måste tänka ordentligt nu och jag måste fundera hur jag ska göra med min blogg i framtiden.
Min blogg är/var ett andningshål för mig där jag kunde få skriva av mig och mitt mående, vare sig det var positiva saker eller negativa saker. Att få kunna hjälpa och stötta andra som mår dåligt. Folk som är i funderingar kring att göra en gastric bypass, att få ord på känslor som vuxna med odiagnoserad adhd känner och få dom att våga vara öppna och våga söka hjälp.

Att få folk att känna att dom inte är ensamma i sina känslor och mående och kunna stärka dom och migsjälv.

Mitt mål med bloggen var INTE att folk skulle känna sig "extremt underhållna" på bekostnad av mitt mående och mitt kämpande för ett så normalt liv som möjligt.

Därför måste jag nu ta paus och fundera på hur jag ska göra med mina tankar och ord och känslor i fortsättningen. Om jag lägger ner bloggen helt, eller begränsar åtkomsten till enbart dom jag låter få läsa den lr om jag vänder helt och bara skriver här i denna blogg vardagsbestyr som inte har något med känslor lr kämpande att göra, utan bara rakt upp och ner vad som görs och inte görs typ.
Men ja, jag har en del att tänka på nu.

5 kommentarer:

Lott@ sa...

Var som en gås & försök att låta det rinna av dig!

Bloggen är din & du skriver det du själv vill, passar det inte så är det bara att låta bli att läsa.

Ta du en paus, andas, fundera & kom sen igen!

Johanna sa...

eller gör så ingen kan kommentera men du får iaf skriva av dig.
Kämpa på och Lycka till =)

scrapmoster sa...

Jag säger som Lotta: Ta en paus, andas, fundera & kom sen igen!

Älskar din blogg just för den, den är. Naken, ärlig, verklig, gripande och jävligt bra skriven.

Jag läser din blogg för just den orsaken som du själv räknar upp här. Så jag hoppas så att du kommer tillbaks och fortsätter i samma anda som nu.

KRAMEN
i

scrapmoster sa...

Jag säger som Lotta: Ta en paus, andas, fundera & kom sen igen!

Älskar din blogg just för den, den är. Naken, ärlig, verklig, gripande och jävligt bra skriven.

Jag läser din blogg för just den orsaken som du själv räknar upp här. Så jag hoppas så att du kommer tillbaks och fortsätter i samma anda som nu.

KRAMEN
i

. sa...

Ignorera alla energitjuvar Lotta och skit i att bry dig även om du tagit åt dig av det dom skrev! Detta är som sagt DIN blogg...din ventil och jag tycker du skriver skitbra!!!! Så fortsätt så som du gjort innan!! Din ventil..dina regler! ;)