2011-03-01

Snälla hjälp mig

Och var samtidigt med själva i tävlingen.

Linas matkasse sätter ihop middagar och levererar smidigt hem till dörren med varor och recept för 5middagar och frukt och nu ska dom leverera till ännu fler ställen i sverige och har då en tävling :)

Klicka på länken HÄR för att vara med i tävlingen och samtidigt hjälpa mig i tävlingen. Man kan vinna en vecko-kasse med mat från dom.

Skulle hjälpa mig enormt att slippa tänka på mat och inköp i en veckas tid nu då jag har min värk och alla möten jag springer på så jag hoppas ni vill hjälpa mig! :)

19 kommentarer:

frida Andersson sa...

självklart det skulle underlätta för en själv och många andra. Men tycker först och främst dessa vinster ska gå till dem som har dåligt med pengar och familj att föda (Ne inte jag, är bortskämd vet jag aldrig behöver svälta) Som ensamstående föräldrar som ha barn och inge körkort , svårare till ordna upp tillfälle för kunna handla. Det är synd du ont och har det jobbigt. Men nog tycker jag andra skulle vara mer till behov att få dessa priser.

Felicia6 sa...

Frida, alla är välkomna att delta i tävlingen. Du tycker som du tycker och vill du inte hjälpa mig så behöver du inte göra det.

frida Anderson sa...

irriterande bara det finns folk i nöd överallt och till och med här i Sverige. Varför inte från början sänka det till dom som inge hem eller pengar tillgångar har. Istället för låta vi Som klara oss ska kunna vinna. Tyckt dom skulle kanske tjäna på en sån reklam istället. Omtanke för mänsklighet

Felicia6 sa...

Jag antar att du inte läst något om företaget innan du kastade ur dig det där, med tanke på att det står på deras hemsida om saker dom gör för att hjälpa folk i nöd.

frida Anderson sa...

hjälper folk gör jag! Bara för jag anse detta, betyder inte jag skiter i dig för jag inte hjälper dig vinna en mat kasse.

frida Anderson sa...

ja Men just det vi människor ska måsta vinna nått själva för kunna hjälpa andra? Jävligt fel anse jag. Så ska det inte vara. Man ska kunna hjälpa utan vinna nått själv på det.

frida Anderson sa...

handla hos oss och du hjälper till att sänka till dom behövande. Då hade jag varit mer såld.

Anonym sa...

Frida Andersson. Innan du börjar leka moraltant så kan du prova läsa det andra skriver istället för att leva i din egna bubbla.
SKÄRPNING!!

frida Anderson sa...

jag prata inte om företaget i sig. Jag pratar utifrån vad lotta skriver och förklarar. Och uttrycker min åsikt om att jag anse den vinsten skulle gå till mer behövande. Att vi som klara oss mer hyffsat ska inte behöva få nått utav att hjälpa andra. Det skulle sett bättre ut ifall du antydde kort och gott du tycker jag har fel, istället för lägga in "moraltant" Som du använder dig av som negativt mot mig. Då du själv bestämmer hur du anse jag gör fel, leker inte du lika mycket moral tant då? Rätta mig fort så jag få avsluta meningen SKÄRPNING! ;)

frida Anderson sa...

eller rättare sagt du bestämmer jag gjort fel, då du anse jag inte ha läst vad Som skrivs. Men vem kan bestämma att jag inte ha läst vad andra skrivit. Och vem kan bestämma utifrån vad jag läser, hur jag tolka uppfatta det hela ? Miijaau

Anonym sa...

Frida Andersson.
Det märks på det sättet du skriver att du inte har läst texten eller inte förstår vad som står :)
Om du vet betydelsen av ordet moraltant så ser du att jag har använt det korrekt medans då du använder det tillbaka så har det inget sammanhang, om du aldrig behöver svälta så kan du börja skänka till bättre behövande. Men det kanske du gör redan? ;)

Frida Andersson sa...

Eller så förstår du inte min text. För inte göra detta krångligare...Försökte förklara en sak (på ett snällare sätt, i alla fall trodde jag det skulle vara snällare sätt)

Ifall du Lotta hade bett om hjälp att vinna tävlingen, för du skulle jätte gärna vilja vinna helt enkelt. Och utelämna resten. Hade jag mer än gärna HJÄLPT till
av anledningen jag tycker du förtjäna det, inte för man få känslan du "tigger" om att vinna för du skulle förtjäna det mer än någon annan på grund av dina "besvär"

Jag är medveten om när jag istället ska göra det krångligare för jag tro det är på ett snällare sätt... det bli svårt att förstå vad jag egentligen vill komma fram till, medveten också genom säga vad jag tycker och tänker utan tänka efter bli fel så många gånger om om .... och detta kan såra...

Men moraltant som jag är, tycker jag det inte är kul hjälpa andra då jag få intrycket att folk tigger om det , Utan moraltanten tycker det är roligare hjälpa andra i sådana här liknade händelser för JAG tycker dom förtjäna det.

Felicia6 sa...

Frida, varför skriver du ditt svar riktat till mig då det är någon annan som diskuterar med dig?

Frida sa...

Därför jag skiter i den personen ... Detta började om jag skrev min åsikt till dig om ditt inlägg....Varför ska jag lägga ner tid på den så kallade "anonym" Då jag inte ha nått med den personen att göra med känslomässigt som med dig ...

Frida sa...

Jag skriver vad jag menade från början... Men tydligen krånglade till det....och ingen verka fatta vad jag ville komma fram till ..... Så folk istället kanske kan nu förstå bättre vad jag mena och diskutera mot det istället för det ska diskuteras utifrån missförstånd.

Anonym sa...

Man funderar lite över vad du är för sorts vän som skriver såhär till Lotta? Om du vore en vän till mig så skulle jag avsluta den direkt så som du skriver till henne. Respektlöst och du ser det inte ens själv. Lotta stå på dig, du är värd att vinna! :)

frida sa...

Hur jävla dum få man bli ? När ha jag antytt jag inte tycker hon förtjäna det ?

ex. Jag vet hon skulle bli överlycklig få den där bollen i födelsedags present.
Och jag har inte gett henne nå tecken på att hon kommer få bollen för vill överraska henne.
Innan hon ska öppna presenten säger hon åt en, hon önska sig enbart en boll i födelsedagspresent,och påpekar jag hoppas det är vad du ha köpt. OM du STÅ DÄR MED EN JÄVLA BOLLJÄVEL hur kul är det för dig ge henne bollhelvettet då efter förlora känslan av glädja överrraska henne , utan hon "tigger" om det som ge mer som ett krav att måsta göra detta annars duger man inte till...... ....jag ge upp...helt jävla meningslöst....

FO sa...

ja, jag är en jävulst värdelös vän och totalt respektlös fitta...och jag ska dra åt helvette ....

Anonym sa...

Frida Andersson
Du ver väl att det är skillnad på att tigga och be sina vänner om hjälp?
Skillnad om att begära att få en viss present och att be någon vän lägga ner en minut av sin tid för att hjälpa till.
En riktig vän frågor inte om orsaken utan kan hjälpa sin vän i blindo, jag är en sådan vän, är du? ;)