2011-03-10

Sött

Titta vad söt medicindosett :)



Träffade ju Madde då vi skulle hämta våra mediciner i måndags och då visade hon sin som hon köpt och nu har jag köpt en likadan :) Jag äter min adhd-medicin väldigt ofta nu på dagarna så vanliga dosetter "räcker inte" för alla doser under dagen och då har jag fått medicinerna i små påsar typ.. alltså en veckas tabletter i en påse.. Men då köpte jag denna och har lagt i varje dagsdos i varje fack och så tar jag varje gång ut dom antal tabletter jag ska ha den gången på dagen :)

Denna är också perfekt om man bara har en omgång tabletter varje dag man ska ta, för då slipper man dosetterna med flera fack för varje dag :)

4 kommentarer:

Monica sa...

smart och snygg ;)

Maria sa...

Var har du köpt den?? Tycker den var så praktisk om man åker bort!! HAr den klumpiga från apoteket! Mvh Maria. http://glittersmulis.blogg.se

Frida H sa...

Jaa.. vart har du köpt den???

Felicia6 sa...

Den är inköpt på Apoteket :) Dom hade den inte på apoteket i "förorten" där jag bor, däremot fanns den inne i centrum. Men den verkar vara en nyhet så dom fyller väl på apoteken för fullt nu med dom :) fanns i flera olika färger :)