2011-03-30

Tack kära mammsen!

Jag hade gott om ångest och panik igår då i princip alla ställen var fullbokade i Umeå eller kostade sisådär 3000kr/natt... Men till slut lyckades mamma ringa ett vandrarhem och snacka till sig så dom ordnar ett rum åt Tony fast dom egentligen hade som fullt. TACK kära mamma för att du löste en sån stor sak åt mig!

Nu kan jag släppa det stora bekymret och försöka slappna av inför den kommande open.
Idag är det exakt en vecka kvar innan jag blir inlagd. Måste komma ihåg att ta några bilder oxå, att ha som före-bilder. Vet inte hur jag kommer göra med att visa såna bilder här i bloggen, har ju gjort det med både magsäcksopen och bukplastiken men känns som en aning skillnad att visa dom bilderna mot att visa upp bilder på min röv.. Hur ska man liksom göra för att få fram vilket häng jag har har, men ändå inte visa upp hela röven om ni förstår? ;)
Men kan vara skönt för mig själv att ha några bilder att kunna jämföra med sen. Jag är ju en sån som tar kort på ALLT för att ha själv sen. I radhuset togs det bilder så fort vi gjorde nåt där så ni ska se vilka förvandlingar vi har på kort från den tiden tex ;)

Gårdagen gick bra för min kära make på hans inskolning och den fortsätter tydligen redan idag med ett 15.00-21.30 pass :) Saga ringde igår och frågade om Jesper fick komma dit och leka men då var han inte så sugen på det så idag skulle dom hämta han på förskolan kl17 och så skulle han få vara hos dom några timmar innan jag hämtar honom där och så är vi ensamma till pappa Tony kommer hem. Hoppas det går lika bra för honom idag på inskolningen som igår men det tror jag :)

Igår kom oxå Jespers regnset men han drunknar verkligen i det haha :) Så jag ska ringa dit nu då dom öppnar telefontiden och höra om jag kan åka dit och byta. Dom skickade hit paketet med regnsetet men dom har lagret i våran stad så vore enklast få byta till mindre storlek om man bara fick åka dit och byta :)

Jag visste att didriksons är stora i storleken.. Tex så har han stl100 på hans vinterjacka/termobrallor och han har 116/122 på kläder just nu.. Då jag köper kläder nu så köper jag antingen singel 122, eller 122/128 storlekar till honom.. Så jag resonerade som så att 110 borde vara bra för han i didriksons setet nu men min kära make var övertygad om att 120 skulle vara bättre... Men ja, 120 drunknade han ju typ i ;) Nog för det ska vara lite stort men det var aaalldeles för stort. Han ska ju faktiskt kunna röra sig och leka oxå... Så 110 kommer nog bli bra storlek för han, och även något att växa lite i :)

8 kommentarer:

Lola sa...

På med ett par stringtrosor o sen kan du knäppa kort! ;-)

Anonym sa...

Rent spontant så vet jag inte om ett nyopererat rövhål är speciellt fint, stringtrosor eller inte.

Du får ursäkta min bitterhet (fast det kommer knappast hända) men hur orkar du fortsätta i det här tempot?

För det första, varför _måste_ du ha karln med dig dit ner? Det är plastikkirurgi, inte ett hjärtbyte.

För det andra, om nu karln nödvändigtvis ska släpa sig ner till Umeå, hur kan du missa att ringa vandrarhemmen om resan är så viktig?

(P.S Det här skulle aftonbladet med all sannolikhet kalla för "näthat". I vanlig folkmun kallas det för reaktion. För det är väl syftet med bloggen?)

Felicia6 sa...

Lola, haha ja men vet inte om jag vill visa upp det ändå ;)


Anonym, skulle uppskatta om man fick veta vem du var och inte använde den lätta "anonym"-användaren :)

I övrigt kan jag säga som så att jag hörde av mig till varenda vandrarhem och annat ställe som inte var sjukt dyrt och överallt var det fullt. Sen ringde min mamma och kunde snacka till sig en plats i alla fall på ett fullt vandrarhem.

Jag vill inte ha med honom om det skulle hända mig något. Jag har väldigt stora problem på olika sätt och därför behöver jag ha mitt stöd med mig öht. Det hade jag behövt även om jag skulle åka dit bara på ett möte eller så.

Jag upplever inte din kommentar för näthat, för jag tycker att du ändå inte är nedvärderande och kränker mig. Du frågar väldigt rakt på sak bara och eventuellt så kanske du kunnat välja ordet snäppet bättre men jag förstår ändå.

Men iaf så är det ju då så att detta beror på mitt mående och mina sjukdomar och situationer jag är i och har varit i som gör att det är såhär tyvärr.

Anonym sa...

Anonym rules.

Vadå ringde och snackade till sig ett rum? Lyckades hon övertala ett vandrarhem att sparka ut befintliga gäster i förmån till er?!

Det är ju en ren lögn...? eller har jag missat något fundamentalt här?

Hanna sa...

Självklart vill man ha sin man/vän/mamma/pappa eller whatever med sig vid en operation, oavsett vad det är för operation? Iaf jag! Man vill ju ha ett stöd både före och då man vaknar upp! Någon att prata med, och så att man kan känna sig trygg.

Vad är människorna på väg idag? Vissa känns så iskalla :(

jessica sa...

asså idioten anonym sitter bakom sin dator i partille & hackar på folk som mår dåligt...stå för fan vem du är ist..är du för feg för det kanske..blir förbannad

Lola sa...

Men herrejävlar...du anonym, sitter nån o håller en pistol mot ditt huvud o tvingar dig att läsa denna blogg?
Mest troligt inte.
Så då föreslår jag att du läser något annat som faller dig i smaken istället.

Anonym sa...

Skulle inte heller vilja vara utan min make,vare sej det är en hjärt op,en rygg op eller en skönhets op,det är ju en trygg het,att veta att någon finns där då du somnar & veta att någon finns där då du vaknar,helt rätt =)
Hade ni inte fått ett rum,kunde jag kanske gett er ett tips ,men "tipset" finns kvar till en annan gång =)
All lycka till dej //C