2011-03-29

Tisdag och 8/9/11 dagar kvar

beroende på vad man räknar ner till :) 8dagar kvar tills jag ska läggas in på sjukhuset i Umeå. 9dagar kvar tills jag opereras. Lr ja, denna tiden lär jag väl vara opad lr opas precis :)
11dagar kvar till min 30årsdag och förhoppningsvis får jag bli utskriven från sjukhuset den dagen. Det blir tidigast då iaf enligt dom i Umeå som jag pratat med på telefon :)

Inatt har jag sovit på soffan. Grabbarna tog upp hela sängen så jag försökte sova i soffan vilket inte gick så bra alls.. vid 06 klev min kära make upp och då gick jag o slumrade en liten stund i sängen innan lilleman vaknade. Tony har sin första inskolningsdag idag på sitt nya extrajobb så jag är nyfiken hur det går för honom men jag är övertygad om att det går jättebra :) det är ett boende för vuxna med autism+tilläggshandikapp som han ska sommarjobba på och troligtvis även kommer få hoppa in och vicka lite nu och då på oxå :)

Lilleman har varit hos tandläkaren på morgonen. Var meningen Tony skulle ta dit honom pga att jag har väldigt starka känslor mot tandläkare och vill inte föra över dom på min son men eftersom Tony fick inskolningen just idag så frågade vi till slut mina föräldrar om dom kunde åka med Jesper dit och det gjorde dom såklart. Nu kanske ni tycker jag är fjantig som inte kan bita ihop och ta med min son till tandläkaren för hans egna skull. Självklart biter jag ihop men då jag har så starka känslor bara att gå in genom entredörren så lär han känna av det även om jag biter ihop och jag vill inte föra över det på honom som sagt. Speciellt inte då han är så liten. Då han är lite äldre och själv har grundat sitt tyckande om tandläkaren så är det en annan sak. Då har han redan bestämt sig för hur han känner och då blir det inte samma sak om jag följer han och han känner att jag är rädd för han förstår då att det är min rädsla och inte att tandläkaren är farlig.

Men jag mår såklart dåligt över att jag inte tog med honom själv, att jag inte klarade av det.
Dock hade tandläkaren öst beröm över lilleman och hans fina tänder och han hade hoppat upp i stolen utan problem och dom hade sänkt ryggstödet och höjt han utan problem :)
Dom såg att dom nya tänderna är bakom och trycker på så vi får se hur länge det är kvar innan dom trycker bort dom gamla tändern så han tappar dom :) Han skulle komma tillbaka dit om ett år igen och se, för han har ett överbett men dom sa att det inte är säkert att dom nya tänderna kommer göra samma överbett, men om det är så, så bli det nog tandställning.. Han brås på sin mor ;) Även om han än så länge inte har samma kanintänder som jag hade.. Hugaligen vilka tänder jag hade :o FYYY

Inga kommentarer: