2011-03-22

Typiskt


Jag åkte iväg idag för jag hade synundersökning hos optikern angående linser och hade väl en del värk men jag trotsade den och åkte iaf för att få det överstökat. Blir så mycket möten hela tiden på varandra annars om jag flyttar fram möten. Är nog med möten varje vecka som det är redan.

Iaf så åkte jag dit och gjorde synundersökningen och det slutade med att jag inte får linser nu. Orsaken är att jag har flera flera små sår på hornhinnan på bägge ögonen men mest på högra och att vi måste vänta ett tag och se om det försvinner. Det kan vara något som går över på några dagar och bero på vädret, blåst osv, men det kan oxå vara något som är kvar en längre tid och så länge jag har det så kan jag inte skaffa linser..

Jag skulle återkomma i mitten/slutet på maj för att göra en ny synundersökning och se då om det blivit bättre och om jag då kan få prova ut linser istället.. Känns som typiskt även om det är bra att dom inte bara kränger iväg linser för att få sålt ifall man kan bli sämre av det. Så jag förstår dom ju och förstår ju varför det inte går men känns ändå lite typiskt.

Jag fick fixat glasögonen lite iaf, en mindre justering så jag hoppas dom sitter bättre nu och så var dom snälla och lät mig slippa betala för undersökningen då jag så nyligen varit där och gjort en innan och köpte nyss glasögonen så det tackar vi för :)

Inga kommentarer: