2011-04-28

3 veckor

Idag är det exakt tre veckor sedan jag gjorde min operation och jag måste säga att jag ändrar det jag sagt förut. Från början sa jag ju att det kändes mindre denna op än min bukplastik och att jag mått bättre denna gång. Håller inte med längre :) då jag gjorde min bukplastik fick jag aggraffer som skavde mot höftbenen men då dom tagit bort dom efter 10dagar vände allt och jag blev genast piggare och bättre.

Denna gång då jag gjorde rumpplastik och kompletterande bukplastik (eller vad jag nu ska kalla det dom gjorde magen) så mådde jag ju dåligt efter och fick ju blod för jag hade så dåligt värde. Men då jag väl kom upp på benen tyckte jag ändå att jag mådde bättre än jag trott. Nu tre veckor efteråt mår jag fortfarande halvrisigt så därför känns denna op värre nu än gamla bukplastiken. Denna verkar vara mer långvarig återhämtning. Jag har halvont nästan jämt. Kan knappt ligga på sidan/mage, det är isf åt ena hållet bara och bara en liten stund. Så jag får sova nätterna igenom på rygg som jag hatar så det blir dåligt med sömn.

Jag är trött, yrslig och matt pga järnbristen och så fort jag sträcker mig lr försöker lyfta på något som väger litegrann så får jag ont och är nästan svimfärdig. Dessutom har jag ju ett ställe som spruckit upp men det har börjat lugna sig med blödning tack o lov :)

Vid nåt tillfälle har jag faktiskt tänkt tanken att jag kanske ångrar open, för nu vill jag piggna till lite och börja må lite bättre. Men då jag tänker igen så ångrar jag den såklart inte för det blir ju bra i slutändan :) och jag är glad ändå att jag inte har sjukt ont konstant iaf :) svullnaden har gått ner lite lite nu också så det är bra. Kanske kan jag börja använda mina vanliga byxor snart :)

Idag har mamma varit förbi o lämnat sin hund Raffe som ska bo hos oss nu i en vecka då mamma är utomlands. Hon ville jag skulle sminka till henne oxå så det gjorde jag så gott jag kunde. Roligt att få använda väskan lite haha :)





- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: