2011-04-19

Återbesök

Idag åkte jag, Tony och min mamma iväg till Umeå lasarett för jag skulle på återbesök iom min op och mamma skulle på sin veckobehandling av psoriasisen på händerna. Tony var snäll och körde oss dit, är 13mil enkel väg dit :)
Lilleman hade turen att få vara hos favoritkusinen Saga medan vi åkte så han slapp ha tråkigt med oss.

Första stoppet var lövångersbröd där det blev inhandlat en hel del bröd och sen fortsatte vi till Umeå. Lunch blev intaget på sjukhuset och sen var det dags för mammas besök och behandling som var klar på 20min :)

Efter det iväg till mitt möte som tog längre tid än jag trodde :) kom in och fick träffa kirurgen som gjorde min bedömning ( alltså inte op-kirurgen ) och pratade om hur det gått för mig och sen fick jag visa magen och som jag trodde och sa åt han, så var det inte "normalt" med en svullen "bula" på magen som jag hade och han började först att ta bort alla smala tejp-strippar som låg överallt över stygnen och sen klämde o kände han på magen. Tyckte det hade läkt jättebra runt såren och kommer bli bra, men funderade kring bulan och till sist sa han att det kunde vara vätska som kapslats in och måste ut via en spruta.. Fram med den och stack mig i magen men inte en droppe vätska fick han fram. Tack till min man som höll mig i handen då kirurgen stack in sprutan i magen ;)



Han såg det var obehagligt för mig så ville inte rota runt för mycket, jag fick ju rätt ont av beröringen öht och att ligga på britsen oxå, så han gick efter en överläkare och så fick jag visa även för honom magen o så men han visste inte vad det kunde vara men trodde inte vätska iaf men sen pratade jag om hur hemsk jag tyckte fördröj varit och att jag tror det är den som är boven, så fick jag ta på den o visa och sätta mig o visa o så trodde han nog den kunde vara lite boven så jag slapp den o ska ha sån "kroppsstrumpa" på mig som man kan få över droppkanyler men i större storlek då :)
Fick oxå rådet om en annan sorts gördel så får bege mig ut på stan o hitta en sån o prova :)

Blev utskrivet mer smärtstillande plus järntillskott och så gick jag gå iväg till provtagningen för att kolla hb-statusen så skulle kirurgen höra av sig sen om det var ruskigt lågt, men jag skulle ta tillskottet oavsett.
Ska iväg tillbaka dit på återbesök igen om två veckor för han ville hålla koll på detta och se så svullnaden lägger sig och blir normalt svullet och så hb-värdet blir bättre på mig.

Då vi äntligen blivit klara där så handlade vi på Biltema åt syrran och sen vart det middag på McD, tankning av bilen och så in på Coop Forum o handla vatten på flaska (se mitt förra inlägg) och lite annat som behövs hem och seeeen var vi på väg hemåt! Lämnade mamma hos sig och sen hem till oss vid kvart i sju o packa in det vi handlat och sen invänta lilleman som dök upp typ halv åtta.

Så dagen har varit toksmockad! Gör inte saken lättare att jag sovit 2h totalt inatt men blir tidig kväll ikväll och ta igen det :D

Hoppas ni andra haft en fin dag idag :) Grattis Gun-Britt på födelsedagen :)

- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: