2011-04-24

Besviken

Jag hatar att känna mig ledsen, lurad, besviken och rädd och nu har jag fått känna på besvikelser fler än en gång sista tiden och pga personer jag verkligen inte trott det om.

En person fick vara skyldig oss pengar av olika anledningar och både jag o Tony har ställt upp för den här personen på andra sätt oxå för att underlätta och vara snälla. Har inte sett röken av några pengar än och personen drar på det hela och sen hör vi inget mer från personen.. Nu vet jag ju att det dessutom blivit ännu ett tillfälle med barnbidragsutbetalningar och löneutbetalningar och vi har fortfarande inte hört ett ord. Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt och ledsamt bara. Jag har förståelse för att det kan hända saker och man förklarar för mig men att veta att någon är skyldig oss pengar och går och köper något dyrt och sen säger sig inte kunna betala mig pga dåligt med pengar känns sisådär faktiskt och speciellt ju längre tiden går..

En annan var så väldigt snäll och skulle ställa upp och ge oss en sak som vi väntat på och väntat på. En väldigt viktig sak som vi verkligen behövde. Efter att ha frågat flera gånger så verkar saken fastnat på posten o skulle återgå till min kompis som skulle skicka hit den igen.. Har inte hört något sedan dess.Trots att jag frågat så fick jag inget svar. Detta är dryga tre månader sedan.. Kanske tom fyra... Jag är jättetacksam för att personen skulle ställa upp o personen har mycket annat runt sig men bara personen kunde säga något. Bara säga att den inte skickat saken så vi kunde fixa på annat sätt lr förklara så hade det varit en helt annan sak för mig om ni förstår?

Personer har "bokat upp oss" för dom skulle åka hit och hälsa på men vi har inte hört ett pip av dom och såklart dök dom ju inte upp då dom skulle heller någon av personerna.. Handlar om fler än en person och handlar om besök med övernattningar som man gärna vill ha lite koll på hur det blir.

En person har gjort mig så sjukt besviken så det inte går att beskriva. Går inte en dag utan att jag tänker på personen och känner mig ledsen.
Trodde verkligen att personen var annorlunda än den tydligen är. Trodde personen verkligen menade det den sa och att vi förstod varandra men så var det tydligen inte och bara för mig att inse att jag förlorat ännu en i min närhet.

Detta är bara ett fåtal saker som varit sista tiden och det ligger mycket djupare och mer än jag skriver för jag vill inte skriva ut för mycket om dom och vill inte ställa till med något. Det jag skrivit är bara för att få ur mig lite känslor, få ventilera lite för att kunna fylla det utrymmet med positiv glädje istället för dessa negativa.

För tack och lov har jag turen att ha människor runt mig som finns där för mig, som förstår mig och som jag får hjälpa i den mån jag kan och inte behöver känna mig sämre för att jag kanske inte kan göra lika mycket som andra.
Dom som får mig att skratta, dom som bryr sig om mig och min familj och som känner att dom kan komma till mig om dom mår dåligt och behöver prata av sig. Dom som förhoppningsvis blir glada av mitt sällskap och som känner att vår vänskap är så mycket värd, att dom kan vänta på om jag mår dåligt eller att dom känner att dom kan skicka ett sms lr så o bjuda med mig på saker fast dom kanske redan vet svaret.. För dom förstår att jag blir glad ändå över att dom tänker på mig trots min situation just nu.

Jag vill tacka ni som är genuina vänner och som finns där för mig och som låter mig finnas där för er. Ni är guld värda och jag älskar er!

Till er andra så vill jag bara säga att jag fortsätter hoppas på att ni löser saker och att ni gör en positivt överraskad i framtiden istället för att fortsätta negativt.


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: