2011-04-15

Fredagsmys

Idag är det fredag o fredagsmys är det meningen. Vi skulle ha grillpremiär hos mina föräldrar tillsammans med syrran o hennes familj men fick nyss reda på att hon är hemma från skolan idag pga magen så jag vågar inte riskera att åka o äta. Jag fixar inte en magsjuka som nyopad och dessutom gbp-opad :( så grabbarna får åka dit så sitter jag hemma och så får dom ta hem lite mat åt mig istället.

Igår kväll fick Jesper ett sånt il i sömnen igen och jag bar våran son in till vårt rum.. Inte det smartaste då man tänker i efterhand men men... Han skrek o man fick ingen kontakt med honom föränn jag kom ihåg förra gången så jag ropade efter Fia, vår lilla katt o då hon kom sa jag det Jesper o så mjauade hon. Jesper stryker henne över ryggen och blir knäpptyst och sover i lugn o ro ;) haha vilken mirakelkatt vi har va? ;)

Oftast är jag deppig och klagar mycket osv men det är i nästan alla fall saker som handlar om migsjälv som jag klagar över. Mitt mående, saker jag gör osv. Inte så ofta jag klagar över andra människors val, hur dom lever, hur dom mår osv.
( kanske bara är jag dock som tycker det är så jag klagar ;))

Men nu känner jag iaf att jag känner mycket jobbigt gentemot andra personers beteende och uppförande. En person är jag väldigt besviken på för jag hjälper och försöker finnas där men jag blir lidande i slutändan. Både jag och min make ställer upp och vi sätts i en svår sits pga en annan person.

Några andra personer blir jag bara skvatt galen på för hur dom lurar folk i min närhet, hur dom har konstiga värderingar ( jag respekterar folks värderingar och vara för vi inte delar dom betyder inte att jag anser dom har fel men i vissa fall anser jag det är helt galet), hur dom beter sig och skiter fullständigt i hur andra människor far illa pga dom.

Jag avslutar med en bild så ni får ett litet skratt :p



- Lotta via iphone 4

1 kommentar:

scrapmoster sa...

hahahaha, underbart söt bild....NOT!!hihi...

Kramen i