2011-04-30

Nån som är kunnig?

Det började förra sommaren med att jag var trött i ögonen, det småsved och irriterade och kliade lite men rann inget lr så.. Till slut började jag tänka att det kanske var pollen även om inte ögonen rann på mig. Jag köpte Livostins ögondroppar och då blev det bättre. I år så köpte jag hem i tid droppar till mig och nässpray till Tony som har väldigt stark pollenkänning och nyser som en galning och blir trött av pollen.




Då jag började känna lite igen nu i år började jag med dropparna först en gång per dag och sedan två och sista veckan har det börjat bli värre och igår ännu värre och idag mår jag sjukt dåligt i ögonen. Svider och irriterar och kliar och känns trötta i en otrolig styrka... Hjälper inte då jag tar livostindropparna heller...

Är det pollen eller är det något annat jag har eftersom inte dropparna hjälper?
För jag känner inget annat sätt någon reaktion, inget att det rinner ur näsan eller att jag nyser osv.. Utan enbart ögonen och istället för att det rinner så känns ögonen torra som fnöske.

Om det är pollen ändå. Vad kan man ta för ögonen då livostindropparna inte hjälper? Någon som vet?


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tror inte det är pollen. Är själv allergisk mot pollen. Men ifall det ändå skulle vara det kan du testa Clarityn tabletterna, tycker dom är bättre. Eller Kestine är nästan bäst.

Annars gå till läkare, kan vara ögoninflammation !

Felicia6 sa...

Hanna, jag hade en allergitablett hemma som jag tog och det blev bättre efter den lite iaf..Tony var på Konsum och dom hade fått in en storm av folk idag som känt av pollen väldigt starkt så dom hade sålt slut på alla allergimediciner idag o på fb verkar många känt av pollen extra mycket nu så det är nog det :(

Scrapmoster sa...

Det finns Lomudal (tror jag det stavas) som man kan testa också. De har min dotter och de hjälper för hennes ögon. Det är egentligen bara att testa sig fram, något borde ju funka. Själv äter jag Lordatadin hela vår & sommar perioden samt en bit in på hösten. funkar för mig.

KRamen i