2011-04-19

På väg att förlora en nära vän

Jag känner mig jätteledsen just nu för jag börjar mer och mer inse att jag är på väg ut ur en väldigt nära väns liv. Mina känslor för denna vän är otroligt starka och det är en av få som har så pass stor plats i mitt hjärta som denna personen har.

Jag passar nog inte in i personens liv. Det är liv och rörelse hos personen och full rulle hela tiden med jobb, intressen och massa kompisar och det finns nog ingen tid lr plats för mig i personens liv mer än kanske "bekantstadiet". Vi ses sällan, vi hörs inte ofta av längre. Dom gånger vi ses är det knappast kvalitetstid utan det är mer en snabb solning, snabbfika på stan eller ett kort samtal.

Jag önskar min vän det bästa på jorden och är personen lycklig med sitt nuvarande liv med alla andra kompisar och livsinnehåll så är jag klart glad för min väns skull och självklart ska min vän då leva det livet och med all rätt då jag verkligen önskar det bästa för min vän.

Men är jag hemsk som önskar att jag fick vara den som fick spontanbesök av min vän istället för alla andra? Att jag var den som blev prioriterad en kväll där det bara var jag och min vän och ingen tidspress innan min vän skulle iväg på nästa grej?

Sen har jag nog stor del till detta själv att skylla. Jag mår inte bra och folk klarar inte av det och jag orkar inte vara med på stora tillställningar med mycket annat folk men det betyder inte att jag inte vill vara med min vän bara vi två med kvalitetstid...

Tårarna kommer så dags avsluta detta. Som jag skrev innan. Jag älskar min vän och vill det bästa för min vän. Önskar bara jag fick vara en del av det bästa för personen och en del av personens liv mer än fem min här och där. Men jag respekterar och accepterar att det inte verkar vara möjligt och vill verkligen att min vän ska ha det bra och tar klivet bak utan diskussioner om det betyder att min vän är/blir lycklig.


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gumman kanske bara er just nu;/ pok monica bloggoholic

liljekonvalj sa...

Hmmm kan jag kopiera detta och skriva in i min blogg, snacka om att känna igen mig. Megakramen!