2011-04-26

Påskdagen och Annandag påsk

Påskdagen blev ungefär som jag skrev. Folk lånade våran bil o vi städade på här hemma och så kom Joanna o hennes Tony förbi med barnen och hälsade på. Var trevligt men blev en kort visit denna gång. Men snart bor dom ju i Skeå igen så då kan man umgås mer :)

Då dom åkt så åt vi måltid 3 från Linas matkasse, heta korvar med bulgur och salsa. Helt klart godkänt :) har ätit bulgur förut en gång (förutom häromdagen då) och då tyckte jag det inte var sådär supergott men i detta recept från kassen o andra receptet så skulle man koka bulgur i grönsaksbuljong och det var riktigt gott då :) så tips till er som inte riktigt tycker om bulgur :)



Blev inte att Thimmy o Nina kom förbi på kvällen men det förstår vi såklart och får göra det någon annan gång istället :)

Igår så jobbade Tony igen och jag försökte ta det lite lugnt men ändå plocka lite här hemma. Duschade och tog på mig långklänning o försökte göra mig lite extra fin och två timmar efter jag gjort det så hade det blött igenom kompressen :( så vi fick ringa avdelningen och prata med dom eftersom det blött så mkt, så fort. Sen kom mina föräldrar hit med pizza som vi åt på balkongen och hade det mysigt i solen :) mamma kollade igenom mina gamla klädespåsar och hittade lite kläder hon fick och sen var det bara att ta det lugnt hela kvällen o undvika mer blödning.



Natten har gått sisådär just för jag verkligen kämpat att ligga på rygg pga upprivna såret.. Lilleman är på förskolan idag. Alla förskolebarn och skolbarn skulle ha med sig eget vatten nu iom parasitskiten men jespers förskola hade fått en vattentank så han slapp. Nu vill jag dom ska hitta vart den kommer ifrån så dom kan påbörja arbetet med att få bort den. Tydligen tar det tre månader efter dom hittat smittokällan innan det är ofarligt igen.. Och med stor sannorlikhet är det nånstans i vattnet den håller hus så tänk er.. Då det väl blir bekräftat tar det ännu tre månader med att koka vattnet man dricker, att hålla munnen stängd då man duschar och se till så barnen håller munnarna stängda då dom duschar/badar oxå :o

- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

Ingela sa...

Usch vad läskigt att det blöder igenom! Har de "lagat" det som gör att det blir så? Visst är det ganska länge sen du opererade dig nu?

Felicia6 sa...

Ingela, det är snart tre veckor sedan jag gjorde open :) dom skar ju hela vägen runt kroppen så rätt stor op :) dom har inte fixat det utan jag ska hålla koll och blir jag trött o yrslig eller det inte blir bättre så ska jag höra av mig igen. Ska dock på återbesök igen på tisdag till Umeå så vi får se vad dom säger :)