2011-05-12

Återbesöket i Umeå

Tisdag morgon åkte jag på mitt återbesök på sjukhuset där jag gjorde min rumpplastik och korrigerande bukplastiken. Mamma var snäll o följde med så jag slapp åka själv :)

Väl där så surrade jag då med min ansvarig kirurg kan man väl säga, Patrik. Det var han som gjorde min bedömning innan op o tog upp mitt fall på mötet och haft kontakt med mig sen och som jag var på första återbesöket till. Vet dock ärligt inte riktigt om han var med under min op, lät så i tisdags men är inte säker. Den som var ansvarig kirurg som opade mig var en kvinna som hette Jenny iaf. Med assist av en engelsk mentor då dom inte gjort denna op innan :) sen var det flera mer runt vet jag som kikade, men ingen aning om hur många osv.. Nåväl. Tillbaka till besöket :)

Surrade med Patrik och hans at-läkare han hade med sig och sen innan jag skulle visa upp mig så hämtade dom Jenny oxå som ville se, för hon såg aldrig på förra återbesöket.

Dom tyckte rumpan (som dom gjorde mest med och var det primära) blivit jättefin och verkligen lyckad såhär långt och det läker bra och bara gott att säga om den.
Magen däremot.. Bulan som var förra återbesöket har blivit SJUKT mycket bättre så troligtvis var det gördeln som knasade till den. Men är fortfarande svullen, på svullnaden har jag lite häng som Jenny inte gillade och som inte fanns innan open så om det vat kvar om 6 månader då nästa koll är, så ska jag få korrigera det under lokalbedövning. Men det som hon reagerade mest på var hur hårt det var under huden på speciellt ett ställe.

Dom hade skurit mycket i mitt gamla ärr från andra bukplastiken men dom gjorde knappt något och därför var hon väldigt frågande till det hårda där inne och kände och klämde mycket... Eventuellt kunde det vara ärrvävnad som mjukar upp sig närmsta månaderna och isf är det ju bara bra..

Men ja, vi får hålla tummarna att svullnaden går ner och det hårda mjuknar upp så det inte är kvar sen :)

Fick ta nytt hb-värde och då jag var i bilen på väg hem ringde Patrik och hade redan fått resultatet, 125 och det är ju jättebra :) dock skulle han skicka till vårdcentralen så jag fick kolla upp depåerna oxå eftersom jag ändå är så trött o slut och som magsäcksopad så kan depåerna vara dåliga, trots ett bra hb.. Så vi får se. Glad iaf att hbvärdet var bra :)

Förresten. I väntrummet innan mitt möte så ser jag en av alla mina "salkompisar" komma..hon var den enda jag pratade ett uns med av dom på avdelningen och hon hette samma i förnamn som mig ;) så det var jätteroligt att hon dök upp på återbesök precis samtidigt som mig :) kul surra lite med henne igen :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: