2011-05-31

Frisk för att vara sjuk

Ja nu måste man vara frisk för att orka vara sjuk. Är saker konstant. Igår fick jag nekat medicin på Apoteket så idag har jag fått ringa runt halva världen för att få tag i läkare så han kan ändra receptet så jag får hämta medicinerna jag behöver.

Dom ringde från smärtkliniken o jag ska få komma dit den 21a och göra en fem timmars utredning för att se om jag platsar i smärtskolan till hösten. Fem timmar! Jag skulle säga till om det blev för mkt så skulle vi isf dela upp utredningen men dom gör dom bara på tisdagar.. Så jag får fixa det.

Fick veta att jag ska till läkaren den 15e.. Tandläkaren idag, psykologen igår, sjukgymnasten i morgon etc etc.

Kissen blev hastigt dålig igår så fick akut åka till veterinären med han. Fick röntga honom och ändå vet dom inte riktigt vad problemet är men gissningen är hjärtsvikt och/lr lunginflammation.. Så han fick sprutor och såg vi ingen skillnad till idag tyckte hon vi skulle göra slut på lidandet. Tack o lov ser vi skillnad! Han är fortfarande dålig men bättre än igår. Så nu ska man dessutom hämta ut mediciner till honom, boka återbesök hos veterinären och hålla koll på katten.

Tack o lov så fick jag i honom lite mat i morse och det gjorde mig överlycklig <3

Igår kom linas matkasse med veckans middagar o aug plockade upp o ställde iordning och sen i kyl/skafferi och efter det.. DÅ kom jag på att jag aldrig tog kortet jag ställde upp varorna för.. Bah. Fick även hem två paket igår som jag knappt brydde mig om, tankarna upptas av katten bara just nu.


Tony har fått sommarschemat nu också, blir en hel del jobb från slutet på juni och framåt, o han har bokat in sig på lite extra pass innan oxå, så får vi se om han får dom :)
Dom är så nöjda med honom på hans praktik och hans extrajobb och han är ovan vid så mkt beröm säger han. Förstår honom men blir så glad över att han faktiskt får det beröm han är värd!


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: