2011-05-31

Glad för små steg framåt

Ni ska veta hur jag satt och oroade mig igår.. Jag satt som på nålar och jag försökte kolla varje sekund på om Findus gjorde framsteg eller inte och om vi skulle behöva ta bort honom. Tyckte mig se att han andades lugnare, tjöt mindre osv men han var ju ändå dålig!

Men i morse.. Så la Tony honom vid mina fötter innan han åkte till praktiken o efter en pyttestund gick Findus o la sig på mattan o tvrummet och har legat där hela dagen i princip. Han som alltid brukar lägga sig brevid mig eller i sängen.. Då jag klev upp tog jag fram kattgodiset o provade ge han och HAN ÅT DEN! Lyckan var enorm o jag hämtade givetvis lite torrfoder för att se om han åt o jajjemen, en liten mängd slank ner iaf. Tack gode Gud :)

Men ja, annars låg han hela tiden där på samma plats, även om jag försökte lägga han i sängen lr så.. Så jag la skålar med vatten o mat åt han där, så han slapp gå till köket om det inte kändes bra.


Beslutade mig för att hämta hans medicin på Apoteket eftersom han ändå gjort framsteg o blivit bättre och inte sämre och då jag kom hem låg han i soffan!! Yey :) ytterligare ett steg framåt. Han var lite piggare med blicken oxå och "med" på ett annat sätt :)

Syrran kom förbi en sväng och då fick jag se att han drack oxå. Stort YEY blev det då från mig, för vätska är ju det viktigaste! Men sen åt han oxå lite mer :)

Efter ett tag halvsatt jag i sängen och vem kom lunkande? Jo Findus :) o hoppade upp o la sig nääästan precis på mig, bara lite brevid :) åh ni ska veta lyckan jag kände! Han som annars är SJUKT mattig nuförtiden har legat på samma fläck sen han blev dålig igår morse, men nu kom han o la sig vid mig <3

Jag hoppas det fortsätter åt rätt håll, även Tony tyckte han var piggare och mer alert och bekräftande då dom kom hem i eftermiddags oxå :) så nu kör vi på medicinen och vi ska boka in återbesök hos veterinären nångång nästa vecka som hon ville om han blev lite bättre och så hoppas vi på att framstegen fortsätter <3 min älskade katt <3 <3


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: