2011-05-27

Låg

Kan inte säga något annat just nu.. Har väl haft en liten uppåtperiod sista tiden där allt gått "okej" iaf o på rätt väg. Men nu är det en dipp igen känner jag. Är trött o slut och energin tryter.

Försöker intala mig med att det är okej att känna såhär ibland, speciellt efter jag börjat gå åt rätt håll men är jobbigt ändå.

Denna vecka var T hemma en kväll.. Igår.. Och då var jag iväg med Sarah på storseans här i urs.. Dom andra kvällarna, inklusive ikväll så är han borta.. Flera omgångar har han varit på praktiken först heltid och sen gått på ett pass på sitt extrajobb dessutom. Han är konstigt nog helt ledig i morgon, vilket börjar bli väldigt ovanligt, men så jobbar han igen på söndag kväll.

Det är lärorikt med min hemläxa jag fått av psykologen men det är otroligt påfrestande och tar på krafterna. Krävs fruktansvärt med fokus och ansträngning och då dessutom är det varenda dag som läxan ska göras så blir det än värre. Det blir ju ingen paus utan nytt att samla kraft till hela tiden.

Har försökt göra roliga saker, tex frissan men även om det är något roligt så är det ändå en stor sak för mig och tar kraft och energi, så det är inte bara att springa iväg o ha skoj som många tror.


Tex i morgon är det 30årsfest för min bästa vän och jag har redan ångest. Ska gå och vill fira honom såklart! Men för mig är det en stor sak att samla kraft till. Det är en tillställning för det första. För det andra är det okänt folk där oxå. För det tredje så kommer det mycket folk. Och så har vi då mig som börjat social fobi... (därav hemläxan från psykologen för att vända det)

Samma sak helgen efteråt.. Då är det camillas 30årsfest och precis samma sak där, men då kommer jag behöva åka helt själv dessutom dit då Tony jobbar och inte kan åka. I morgon har jag honom vid min sida iaf.

Till veckan är det smockat oxå dom andra dagarna.. Psykologmöte, tandläkaren, två omgångar hos sjukgymnasten, ansiktsbehandling på Aqua spa som jag bokat för presentkort jag fått i 30årspresent o hoppas piggna till på, Tony jobb och praktik totalt alla dagar utom fredag, och jag måste prata med både läkare, arbetsterapeut och smärtkliniken under veckan.

Nu har jag klagat i ett helt inlägg, men bli inte griniga för det. Jag behöver bara skriva av mig, och konstatera fakta.. Och jag är mest slut och trött och fått slut på energi. Det kommer säkert bli bättre men ja, just nu känner jag en dipp och det är lite jobbigt.


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det är starkt av dig! Fortsätt kämpa! Jag känner igen mig mycket i det du skriver och jag tycker att det är jättebra att man hittar ett sätt som passar för en själv där man får skriva av sig tankar och känslor. Allt måste ju ut!
Människor förstår inte att en "enkel" sak för dom kan vara jättesvåra för de som inte mår bra. De har jag fått höra många gånger och det hjälper inte, låt det bara vara för man mår nog dåligt iaf!