2011-05-01

Längtar längtar längtar

Idag är det första maj och det betyder att vi är en månad närmare att min älskade lillasyster Alexandra kommer hit tillsammans med hennes dotter Nova och sambo Daniel. Längtar hur mycket som helst! Jag och Alexandra har samma pappa men inte samma mamma och jag är ju uppvuxen här uppe med min mamma, medan Alexandra är uppvuxen med våran pappa och hennes mamma nere i södra Sverige, ovanför Göteborg.

Då Alexandra var ett år gammal var dom här och hälsade på. Det var Alexandra, Ann-Cathrine ( som då var tre år), Stefan som då måste ha vart 16år gammal och så var pappa och hans fru Lena med. Dom kom utan förvarning så det blev en chock för mig men glad som sjutton såklart. Kommer aldrig glömma den dagen. Jag var åtta år gammal då och vi bodde i en villa brevid min skola som är riven för länge sen och där det nu står hyreshus. Alexandra eller Anki var och drog mig i byxbenen hela tiden kommer jag ihåg och pappa satt i rullstol med syrgastuber på.

Dom hade med sig presenter åt mig också. Jag fick nån sorts spel som var fyrkantigt och med bollar i, stora bollar. Jag kommer ihåg att det var roligt iaf :) sen fick jag en ask som farmor och farfar skickat med. Det innehöll ett armband och ett halsband i blått. Har fortfarande kvar det i min "minneslåda". Stefan gav mig 100kronor och detta var ju då -89 och det var mycket pengar då. Jag blev överlycklig och ville genast gå till affären mitt emot skolan som var gul i en villa och köpa en mjukiskanin med solglasögon jag velat ha länge och Stefan följde mig dit. Jag handlade för exakt 100kronor och då jag stolt skulle betala med pengarna min älskade storebror från södra sverige gett mig... Då betalade han i kassan oxå så jag både fick 100kronor av honom PLUS det jag köpte på affären.

Hela den där dagen kändes som en dröm för mig och det minnet kommer aldrig glömmas bort!

Som ni kanske förstått så hade jag inte särskilt stor kontakt med min pappa under min uppväxt. Tyvärr. Då jag började bli tonåring ställde Stefan upp massor och betalade så jag kunde flyga ner och påbörja en relation med mina släktingar därnere och jag bodde alltid hos Stefan. Juni 2004 så flyttade jag från min hemstad och ner till Vänersborg där min släkt på pappas sida fanns och började med att bo hos min bror tills jag hittade jobb o egen lägenhet. Bodde bara ett år där innan jag flyttade hem till Norrland igen. Då var jag gravid och hade träffat min make via internet. Är dock glad över året jag bodde där för jag kunde stärka banden mer med mina syskon som bor där. Jag har två äldre halvbröder därnere och 5 yngre syskon.

Fortfarande åker jag ner o hälsar på, försöker varje år iaf, men tyvärr har inte mina syskon kunnat åka hit så ofta. Syrran var ju här då som sagt då hon var ett år, sen en sväng där runt 2002 lr nåt tillsammans med Stefan och vår andra syster Ann-Cathrine på sommaren. Sen var hon här själv en sväng typ 2007? Och hälsade på..

Men nu i sommar kommer alltså hon och hennes sambo och dotter hit xh jag längtar. Ska bli så roligt att få visa Daniel hur mitt liv är och hur jag lever och jag längtar massor efter att få umgås och få prata med dom och kunna krama dom och känna närheten till dom. Saknar!!!!






- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: