2011-05-23

Måndag

Idag klev jag upp tidigt och åkte på läkarbesök. Då jag anmält mig i receptionen så såg jag min sjukgymnast så skyndade mig dit före läkartiden och bokade in nytt pass med akupunktur.. Så onsdag kör vi igång med dom träffarna igen, två ggr/vecka.

Sen satte jag mig o vänta in läkaren. Mötet gick väldigt bra. Känner att jag har en bra läkare på vårdcentralen som man kan diskutera och föra en bra dialog med. (hon träffar jag angående min whiplash bl.a.)

Hon undersökte mig lite och reflexer och sådär och genast fick jag ännu ondare, och det var ju för jag fick hålla på med armarna och högt med dom oxå o vissa test o då gör det genast ondare. Har ju ont dygnet runt men mer eller mindre. Fick utskrivet mer medicin och så började hon prata om smärthanteringsgrupp som fanns uppe på lasarettet och som hon trodde var något för mig. För enligt henne så lär det nog dröja innan jag kan vara av med min värk och att det kan vara bra att gå i denna gruppen. Man får inte mindre värk, men man får lära sig avslappning och andra övningar osv för att lättare kunna acceptera och lära sig hur man lever med smärtan och intr "övergör" så fort man mår lite bättre som man ofta gör.

Så hon skulle skicka remiss dit åt mig så kanske det fanns plats till hösten.. Sen skulle hon kolla upp smärtkliniken i Skeå/Umeå oxå och en eventuell remiss till något som var liknande smärtblockering.. Man bedövar någon nerv lr nåt för att få bort smärtan.. Men hon skulle ta reda på mer och om det var något för mig först.

Sen pratade vi om min explosiva pollenallergi jag börjat få, och nu ska jag, förutom allergitablett och ögondroppar, även äta en kortisontablett och se om det blir bättre. Hon tog även in mig i ögonundersökningsrummet, droppade gul vätska och kollade igenom ögonen på mig och dom hade småsår på sig, men mest var att huden runt ögat på insidan var rött och irriterat..

Vi pratade även om mitt järnvärde och hon hade fått meddelande från Umeå att kolla upp det närmare och hon var helt på min egna linje med hb vs depåer, så hon skickade mig till labbet så fick dom ta blodprov på mig o kolla både hb och depåer så vi får se hur det ser ut. Hon frågade även en del om b12 och om jag äter tabletter för det. Verkar insatt i magsäcksoperationer, iaf en liten aning och det är rätt ovanligt på en vårdcentral så jag blev glad :)



På eftermiddagen åkte jag till Ida på salongen, var meningen på fm men vi sköt upp det till em. Har gjort avfärgning på håret så gott det går utan att skada håret för mkt, och det blev ändå mycket bättre resultat än vad Ida trodde. Är helt jämn färg över hela håret förutom uppe på skallen där utväxten var :) dock har hon förbjudit bilder online ännu på håret så ni får vänta ;) nu är det lite röd/orange-aktigt :)

Satt ändå i över 45min med avfärgningen i håret ;) Ida var lite sen pga kunden innan o då min avfärgning tog lite längre tid så ska vi fortsätta i morgon igen :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: