2011-05-05

Terry Evans

Igår trotsade jag ju som sagt ångesten och åkte iväg på storseans med Terry Evans och kvällen var hur bra som helst. Det var jobbigt med alla människor, alla intryck och adrenalinet som pumpade inom mig då man inte visste om han helt plötsligt skulle vända sig till just mig.



Jag åkte med öppet sinne, jag har tron om att det kan finnas något utöver det vanliga där ute, men tror att det finns än mer bluff och båg så det skulle bli roligt att se hur en sån seans gick till och hur han skulle vara och säga. Jag tänkte en del på sk cold reading och hot reading som jag idag fått veta det kallas ( cold är då dom läser av en beroende på ens kroppsspråk och antydningar och omedvetna ledtrådar och hot är då dom kollar upp info innan).

Jag undrade dessutom om det skulle vara så att han sa liknande : "Jag har en person här vars namn börjar på A.. Har vi nån i aulan som förlorat någon vars namn börjar på det?" ja ni förstår :)
Samtidigt tänkte jag ju såklart på hur coolt det vore om det var äkta och om jag skulle få höra något extraordinärt och vara med om något speciellt :)

Men showen var såå häftig :) han visste nästan hela tiden vem han drogs till i publiken, åtminstonde på ett ungefär. Han sa hela namn på dom som avlidit och om det var farmor/pappa osv.
Några ggr blev det lite osäkert och halvfel men oftast var det en otroligt självsäker Terry som sa väldigt starka detaljer tycker jag.

Nu vet jag ju också (och även ännu mer efter en dialog på twitter med John houdi idag) att man omedvetet dras med i stämningen och känslorna och vrider o vänder saker och dagen efter kommer man bara ihåg dom extraordinära sakerna och inte småsaker som egentligen kan betytt mycket.

Vissa saker som jag tycker var extra otroliga och som gör att jag vill tro på det hela igår är att han så säkert sa antingen ett datum eller klockslag för flera personers död.. Och det måste ändå vara en stor risk om man bara kör efter metoderna jag skrev om innan? Tex att personen i publiken som han pratade med, dens mamma kunde han säga dog vid klockan fem, antingen fem på morgonen eller fem på eftermiddagen.. Det är ändå ganska exakt.. Eller att han sa till en annan att personen dog vid den 11e i nån av månaderna.. Det är ju inte som att gissa typ, personen dog i början/slutet av nån månad.. För det ger ju mer tidsrum att tolka in om ni förstår?

Nej spännande var det iaf och om det inte skulle vara "på riktigt" så var det ändå en otrolig show som var helt klart värd att gå på och jag skulle lätt göra det igen :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

1 kommentar:

Anonym sa...

ja du kan vara lyckligt lottad att vara i en stor seans med terry evans. jag skulle behöva träffa honom för ett personligt ärende. Jag har gått igenom så mycket och förra året till råga på allt så dog min 18-åriga son. jag tror att terry om någon skulle kunna hjälpa mig men han ger inte privata sittningar. det jag skulle vilja veta är varför min son åkte dit han åkte, när han hade en viktig tenta dagen då han dog. Ingen fick veta att han skulle dit han skulle, oftast brukar man säga till någon, men INGEN visste vart och varför han hade åkt. han var noga med skolarbeten och skulle aldrig hoppa över något. Jag skulle i alla fall ALDRIG ha råd att varken gå på stor eller privat seanser. Mvh.anette