2011-06-17

Lugn dag vs full rulle

Alltid då jag säger att jag ska ta en dag och inte göra något utan bara vara hemma och vila inför ett möte, eller efter något jobbigt så blir det ändå alltid något som händer. Tammefan jämt :)

Idag skulle vara en sådan dag eftersom jag ju var på två tunga möten igår.

Men så ringde mamma först o väckte mig och sedan Mona för att bjuda på kalas i morrn. Började ju med nya sömnmedicinen igårkväll o tycker nog att den inte var sämre än den jag hade innan iaf såhär långt. Det som är bättre med denna är att den tydligen inte är beroendeframkallande som andra jag tagit så det är ett fett plus :)
Vi får hoppas det fortsätter bra oxå, får öka en tablett oxå och får ta några i perioder under natten om jag vaknar så det är bra :)

Men iaf så klev jag upp efter mamma o Mona hade ringt och gjorde mig klar och fick för mig att åka till stan :) Hade ingen bil idag eftersom Tony är i stan på utbildning så jag tog bussen o slängde ut en status på fb med förfrågan om nån ville va med mig. Fick ett svar via sms... Men fick iaf en som ville vara med mig och vi gick o lunchade på nugaten 57 dom stället tydligen heter nuförtiden :) Vegas är gamla namnet :) Dagens lunch var oxbringa med nån sorts potatismos men finare namn ;) gott som sjutton var det iaf och eftersom det var fredag bjöd dom på efterrätt oxå, nån mjuk pepparkaka med grädde o hallon, smarrigt :)





Efter trevligt surr så skiljdes våra vägar för jobbet kallade för mitt sällskap och jag gick en sväng på stan för att hitta present till Vickan, och så in en sväng på hm o köpte linnen till lilleman och en klänning till mig som inte alls var lika fin hemma då jag provade den så den åker tillbaka :(


Köpte oxå lego Ninjago träningsbas till lilleman så han kommer bli glad sen :)


Då jag skulle ta bussen hem så gick den såklart sönder så vi fick vänta o ta bussen efter i stället. Men till slut kom jag äntligen hem :)

Tony dök upp till slut också så jag gav han lite snabbt mat och sen skickade jag han till sängen :) han ska nämligen jobba vaken natt inatt på jobbet så efter en dag på utbildning så behövs några timmar sömn innan dess :)
Lilleman är hos mormor sin en stund så det blir lugnt så Tony kan somna, så han får sitt lego sen då han kommer hem :)

Jag har rört runt här hemma och försökt städa och rensa men hur mkt man än gör, hittar man tusen nya grejer att göra :( sen vågar jag inte göra för mkt heller för vips sitter jag där med helvetessmärtan och är ensam med lilleman inatt.. Så det får nog räcka för idag. Nu ska jag försöka slappna av lite och sen ikväll blir man ensam o får hantera det då.

Hoppas alla får en fin fredagkväll iaf


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej ! får man fråga vad din sömntablett hter nu ? vill inte heller ha nån som är beroendeframkallande :( !

Felicia6 sa...

Eva, det är Lergigan jag har börjat prova :)