2011-06-28

Måndag

På måndag morgon så klev jag upp tidigt och åkte iväg till sjukgymnasten inne i stan på smärtkliniken för att få gå igenom mindfullness-skivan jag skulle få låna och prova av dom :) lät som att jag nästan var säker på att få en plats i gruppen som började den 18e augusti men hon kunde inte lova mig än men var nästan helt säkert :) mina magkänningar verkar ha stämt oxå, jag kände ju att psykologen inte var så positiv till att låta mig gå i deras smärthanteringsgrupp men att dom andra var mer positiv till det och det bekräftade sjukgymnasten nu då jag var där så det var änna skönt att jag kunde förlita mig på magkänslan :) och skönt oxå att dom andra bestämde att jag ändå skulle få gå, för jag vill verkligen vara med i den gruppen!

Efter jag var klar där så gick jag förbi Apoteket och hämtade mediciner och förbi Cafeet o köpte lite fika innan jag åkte hem till dom andra :)
Väl hemma satt vi o surrade om dagen och eftersom jag skulle vara hos distrikssköterskan kvart i fyra så bestämde vi att dom andra skulle passa på att åka till Leos lekland och busa av sig en del och så åkte jag i lugn och ro till vårdcentralen för såret :) Bilder från då dom busade av sig kommer så fort lillasyster mailat mig dom :)

På vårdcentralen så gick det bra. Hon tyckte oxå att såret blivit bättre sedan stygnet blivit bortstött och trodde oxå som jag att det var stygnet som kroppen försökte få bort.
Hon trodde dock inte att jag skulle få speciellt snyggt ärr just där det såret satt men att jag kanske inte brydde mig så jättemycket om det då det ändå var rätt litet. Så hon tejpade två stripes där och sen satte hon över ett skydd så att jag skulle kunna bada och så :) fick även med mig några extra stripes och skydd att kunna byta med oxå :)


Sen åkte jag hemåt och väntade på dom andra som dök upp till slut och så åkte Jesper och Tony iväg till Jespers sommardagis för att kolla in lokalerna och få vänja sig lite innan han ska börja där :)

Då grabbarna kom hem så gjorde vi tacos och njöt av ute på balkongen tillsammans innan vi påbörjade läggning av bägge barnen och så gick jag tidigt och la mig oxå för att orka med morgondagen och återhämta mig lite, då jag hela dagen haft mycket värk i både rygg och huvud och såret osv.


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: