2011-06-16

Psykolog + Överläkare

Idag har det varit tufft. Två tunga möten på eftermiddagen. Först fick jag åka med mina föräldrar till stan o hämta upp våran bil. Tony var nämligen på den första av två utbildningsdagar inför sommarens jobb. (även om han redan börjat där).

Sen iväg till psyk och ha första mötet med psykologen klockan 14-15 där vi surrade och hon återigen sa att det är tur jag är så stark som klarar allt som händer hela tiden och hur olyckligt det är att det alltid händer saker för mig.. Sen pratade vi om min hemläxa och hon tyckte jag skötte mig bra, men har slarvat lite på slutet då det varit så mycket med Jesper osv men har ändå försökt tänka på det :) ska dock försöka börja skriva ner igen varje dag som jag gjorde förut :)
Har fortfarande hemläxan över sommaren och kan maila henne ommjag behöver, för nu är det bara kritiska akuta patienter som prioriteras i sommar tills hon går på semester. Vi bokade dock in höstens start igen så jag har ett datum. Alltid lättare för mig då jag har inbokat, än då jagsjälv ska boka in :)

Sen då jag var klar där så hade jag 1.5h innan mötet med överläkaren så jag åkte en vända till Elgiganten och kikade och sen parkerade jag på campus och spelade minesweeper på min iPad till Tony slutade o kom ut :) Då åkte vi tillbaka till psyk och mötet med överläkaren.

Där vart det också givande samtal, om än jobbigt att prata om sitt mående och allt men han är en sympatisk man som verkar förstå bra och man kan ha en bra dialog med honom. Jag ska sluta med nitrazepam som jag ätit nu i flera månader, och i stället ska jag prova Lergigan. Har väl snart testat typ alla sorter som finns känns det som. Har glömt bort hur det är med en "normal" sömnrytm.. jag sover ju inte alls mycket varje natt och det påverkar ju hela dygnet för mig.

Så jag hoppas Lergigan ska funka nu för mig, i kombination med medicinen jag fick häromdagen som skulle hjälpa för smärtan o sömnen. Håll tummarna för mig :) Är det förresten nån som provat Lergigan så får ni gärna berätta era erfarenheter :)

Nu står älskling och gör mat, ska bli så gott :) fläskfilé. MUMS! :)
Hoppas ni alla har haft en bra dag idag :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

F sa...

M kompis käka Lergian, han skryter om hur bra dom fungera för hans mående

F sa...

Jag bruka inte kunna sova, högst 6 t per natt plus vakna där i mellan, men nu efter ta en atarax + propovan sover jag ex från 00.00 till 13.00 och inget kan väcka mig inte ens alarm klockan vid öra... nackdelar ha vell de också sova så hårt