2011-06-02

Sista dagen

Idag är Tonys sista dag på praktiken och sen är det sommarlov från skolan för honom. Dock är det ju jobb på extrajobbet som gäller i sommar men blir ju åtminstonde lugnare än sista fyra veckorna vi haft nu!

Han ville bjuda dom på praktiken på något ikväll (sista passet var kvällspass) så jag hjälpte honom genom att göra en av mina vanliga gräddtårtor och skickade med han. Hoppas det blir något över så jag kan få något gott ikväll ;)


Idag har jag hållt igång hela dagen, fattar inte vart energin o orken kom ifrån men jag ler och är glad för det har känts bra även om jag är trött nu :)
Började med att baka tårtbotten vid 09.00 tiden i morse och sen har dagen fortsatt med städning, diskning i flera omgångar, dammsugning, vattnat blommorna, rensat massor och fixat det grillade till lunch :)

Har även ägnat stor del till min kropp oxå idag, är sjukt sällan jag orkar och får ro till att göra så mkt, men idag tog jag en låång dusch med hela kitet så att säga :) hårinpackning, rakning, bodyscrub etc etc. Fötterna fick sig en ordentlig omgång oxå med scrub och mjukgörande crème och även fransk manikyr :) smörjde in hela kroppen och bytte tejp över ärren och tog på mig lite finare kläder och gjorde en grundlig sminkning :) testade lite av dom nya skuggorna och annat jag inte brukar använda :)


Även om jag inte skulle någonstans så var det härligt att pyssla på med migsjälv o skämma bort migsjälv litegrann. Själen mår lite bättre då man för känna sig fin :)

Igår kväll mådde jag inte så bra, så då satte jag mig o gjorde fransk manikyr på naglarna, nu då jag börjat få lite mer okej längd på mina naglar :)


Så nu har jag både på fingrarna och tårna fint på naglarna och får känna mig lite fin :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

Rihmsan sa...

Du kanske skulle orka "fixa" mig nån dag med lite sminkning... Skulle vara skönt att få känna sig lite fin nu när det går som tyngst =P Superfin är du iaf gumman! Kramis

Felicia6 sa...

Linda, självklart kan jag göra det gumman, bara säga till <3