2011-06-14

Tisdag

Idag sov jag mycket på morgonen till och från. Är inte kry, lr var inte i morse. Sov dåligt inatt som alla andra nätter men inatt fick jag något konstigt illamående o kräktes dessutom en gång :( lr ja, torrkräktes i princip, det kommer ju som inget då jag kräks efter jag opererades.. Men sen kunde jag somna om och har varit lite halvtrött o slut imorse o ville inte riktigt kliva upp för att åka till sjukgymnasten men tvingade iväg migsjälv då det blivit avbokat två ggr redan pga lilleman o mig.

Väl där i sista stund var alla parkeringar utom två upptagna varav ena var för smal att stå på då bilen brevid ställt sig dåligt. Jag stod snällt och väntade på att köra in i andra eftersom den precis skulle bli ledig o bilen körde ut ur den.. Då kom en annan bil o snor den framför ögonen på mig o gubben tittade tom på mig innan han bara svängde in. Ob galant :o åh vad irriterad jag blev, men orkade inte tjaffsa då jag mådde så dåligt o hade så dåligt med tid på mig. Skynda mig till andra änden av huset där dom har fler parkeringar o alla var fulla där med :o. Fick köra ner till Apoteket och småspringa upp till vårdcentralen då jag skulle hinna anmäla mig oxå innan min tid. Var INTE nöjd kan jag säga ;) men in till skukgymnasten kom jag till slut!

Då hon satte nålarna sa hon att det märktes att det var länge sen, nu börjar jag vara mer spänd igen bakom öronen.. Hon som just hade börjat mjuka upp dom en aning :s

Precis då jag var klar hos henne ringde min läkare på vårdcentralen o jag fick tur att kunna springa in direkt till henne så hon fick se mina utslag. Fick några utslag häromdagen som suttit i flera dagar nu och fick så även i höstas då jag mådde så dåligt psykiskt och var så pressad och stressad men då sökte jag som ingen hjälp..

I höstas:


Några av utslagen nu:





Men nu då jag ändå skulle ha receptförnyelse så var det lika bra att kolla upp detta oxå. Hon hade en annan läkare som fick komma och kolla också men dom visste inte riktigt vad det kunde vara, är svårt med såna utslag.. Det fanns en liten risk att det kunde vara latent psoriasis som blossar upp då jag har det extra jobbigt. Det är ju ärftligt och jag har en mamma som har svår psoriasis..

Iaf så fick jag grupp tre-kräm att smörja o hoppas på det bästa. Fick utskrivet nytt Ipren och citodon och dessutom en ny medicin till, en som ska minska smärtan och förhoppningsvis ge lite mer sömn än den jag får nu av min sömnmedicin. (sömnmedicinen hjälper mig somna men jag vaknar ungefär varannan timme hela nätterna o gjort så i flera flera månader/år)
Så vi får se hur det här går.. Så jag fortsätter äta alla jag äter redan, men har då fått extra tablett till kvällen och så kortisonkrämen att smörja morgon och kväll på utslagen..


Börjar vara riktigt less detta nu i sa det till min läkare o hon förstod mig helt. Hon sa att även om man vore en person som fysiskt är frisk och stark som råkade ut för allt detta som är runt mig o min familj, så skulle det vara för mycket.. Och att jag då redan är svag fysiskt och psykiskt pga många saker, gör det inte bättre. Känns skönt iaf att ha en sån underbar läkare på vårdcentralen. Hon har tom tagit kontakt med mina andra kontakter och läkare för att se om man kan samarbeta på nåt sätt för att underlätta för mig.

Efter jag kom hem så har jag myst med älsklingarna. Lilleman klagade nu i huvudvärk litegrann så han fick medicin så hoppas jag det lättar lite!

Mamma kom hit och så åkte grabbarna o hon, hon skulle upp på medicin o få behandling för sin psoriasis och grabbarna skulle en sväng på stan. Jag behövde lite lugnt så jag är hemma. Om jag orkar ska jag ta itu med klädkammaren lite tror jag.. Men vi får se.


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: