2011-07-30

Another day.. LÖRDAG

Idag är det lördag och tjo och tjim vad det var fart o fläkt här. Eller så inte ;)
Gårdagen slutade ju bedrövligt tyvärr. :(
Tony o Jeppe var ju iväg till Marica o jag försökte mig på att vila men det gick inte så vidare. Sen då grabbarna kom hem så berättade Tony att vi skulle åka till Sarah o Leif men varken jag eller Jesper fixade det så vi fick boka om.
Jag hamnade i stället i sängen från halv sex tiden ungefär och låg där resten av kvällen för jag var som knockad av nåt. Så sjukt trött och seg i hela kroppen och skallen har jag inte varit på evigheter och dessutom hade jag ont i magen som sjutton. Var som en eld som brann i magen, så det var inte ens "bara" illamåendet, utan rejält magont :(

Så Tony var go och passade upp mig lite, stängde för persiennerna så jag fick mörkt och satte dit fläkten så jag fick svalt och stängde dörren så jag fick tyst och senare gjorde han även mat och kom in  med till mig och så tog han hand om Jespers läggning igår och sen kom han in igen till mig och la om mitt sår medan jag låg i sängen och sen slocknade jag där vid 23 kanske och sov som en stock till i morse. Var verkligen behövligt!

Då jag klivit upp idag så gjorde jag ju det jag gör varje morgon, bäddat sängar, ätit frulle, ätit mediciner och öppnat persienner och plockat undan litegrann och Jesper satt o spelade sitt legospel online medan Tony sjöng lite singstar och ville jag skulle vara med oxå :) Vi hade ju köpt ett till singstarspel, singstar dance så jag gick med på att inviga det så vi körde några låtar :)


Sen blev jag sugen på att spela vårt nya Playstation Movespel, "Start the party" som vi köpte billigt på Ica Maxi igår och som grabbarna invigde medan jag var sängliggandes. Så körde jag och Tony en omgång men då vaknade Jesper till liv borta vid datorn och ville oxå vara med så då körde vi en till omgång alla tre :) Det var tokroligt det spelet. Innan har vi haft demot, men inte hela spelet och har funderat på det så då det var billigare nu slog vi till. Bra köp! :)







Efter vi kört lite så åkte vi till stan och inhandlade doppresent till i morgon. Då döps nämligen lilla Milly och vi är inbjudna att närvara på den stora dagen för henne. Är otroligt glad och tacksam att vi blev bjudna, det är en ära att få dela den dagen med familjen tycker jag, eftersom jag tycker om dom så mycket :)
Iaf har vi sett ut lite olika presenter under veckan men slutligen bestämt oss idag och då åkte vi och köpte den :)


Men det vart en snabb sväng till stan och sen hem igen då jag inte mår helt hundra efter igår. Då vi kom hem så satte sig jag och lilleman och byggde ihop legopaketet han fick köpa igår på rean på Maxi och han har blivit så duktig nu Jesper, går helt själv efter instruktionerna sånär som smådetaljer som jag ibland får ha en hjälpande hand med :)



Nu är grabbarna iväg igen och köper ett till Legopaket. Dom hade ju halva reapriset på utvalda Lego-paket och vi funderade på ett större paket åt han som kostat över 1000kr innan men med hjälp av halva reapriset så vart priset endast 300kr.. Och lego är ju, som ni alla vet, rätt så dyrt..

Nu kom dom hem så nu ska jag hjälpa lilleman bygga den stora :D See you later

Inga kommentarer: