2011-07-24

Beställt :)

Nu ska lilleman få en sådan tandborste som vi har, fast barnversionen av den :)
Man kan byta front på den, man får med tre olika skal man kan välja mellan och så spelar den några korta melodier för att barnet ska veta när den ska byta område att borsta på och då barnet har borstat i två minuter :)



Och från början så vänjs barnet mer och mer vid tiden då två minuter ibland kan kännas länge för barnet, så börjar den lite kortare och så längre och längre tills den kommer upp till två minuter och barnet fått vänja sig :)


Ska bli skoj att höra vad Jesper tycker om den sedan, han är väldigt noga med att borsta tänderna morgon och kväll och om han bråkar och sådär på kvällen, så är han inte som andra barn, utan vi kan då "hota" med att han får gå och sova utan att borsta tänderna för att få han att sköta sig vid kvällsläggningen ;) Många har ju det omvända problemet, att barnen inte vill borsta tänderna och man får bråka med dom för att få dom att göra det :)

Till denna tandborsten följer två tandborsthuvuden, ett för barn 4-6år och ett för barn 7-11år så han ska ju ha det första tandborsthuvudet ett tag nu iaf, eftersom han i vinter blir sex år. Sen lär vi ju få köpa nya tandborsthuvuden åt han innan det är dags för han att gå till den större varianten men :)



Köpte oxå ett UV-filter som ska rengöra tandborsthuvuden ordentligt. Tänkte jag kunde lika gärna passa på :) Sen då jag surfade runt efter tandborsten till barn, så hittade jag ett superbra erbjudande. Köper man barntandborsten så fick man en likadan eltandborste som jag har, men med två program istället för tre som min har. Så jag tog ju naturligtvis det paketet, dom kostar ju en del så man är dum om man inte passar på och ta ett sånt erbjudande :)

3 kommentarer:

Lina sa...

Vart beställde du från? Vad kostar den?

Lina sa...

Vart beställde du från? Vad kostar den!

Felicia6 sa...

Lina, på elgiganten :) kostade typ 700kronor :)