2011-07-02

Duoderm




Detta är "plåstret" som jag hittade på Apoteket och som jag provar nu på mitt sår, utan att det verkar hjälpa :(

"DuoDERM-plattor är en serie sårförband som användes till ocklusiv, fuktighetsbevarande sårbehandling. Plattorna består av en vidhäftande hydrokolloid massa, som innehåller gelatin, pektin och cellulosa.

DuoDERM Extra Thin - är en tunn och smidig platta för behandling av ytliga sår med liten sekretion. Plattan kan med fördel användas på områden som är svåra att bandagera med vanliga DuoDERM-plattor, t.ex. händer, fingrar, tår, öron eller på operationssår."

Texten är hittad HÄR


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

1 kommentar:

Åse sa...

det jag fick heter Tegaderm+pad och finns att köpa på apoteket i 2 olika storlekar.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=218833
När det bytte tvättade de av såret och sedan på med tegadermen, satt i två dagar men kan sitta längre beroende på hur pass ofta man behöver byta, det är även vattentätt, men andas ändå.
Min läkare sa också att det ska inte bil varmt och äckligt..fick inte ha ngn bh som skavde mot såret, så jag förstår inte att du ska ha din gördel som gör att det blir innestängt, svettigt och fuktigt. JAG personligen, hade inte använt gördel så länge ärret ser ut så.

mvh Åse=anonym