2011-07-23

Fredag och shopping :)

Tony hade jobbat natten till fredag så då han kom hem så gick han direkt och la sig och sov i några timmar och Jesper var en stund på förskolan för att sen åka på äventyr med syrran och hennes familj :)
Dom skulle visst åka och bada så kvällen innan fick jag ta och packa hans ryggsäck med badgrejjer :)

Då Tony vaknat till liv så behövde jag åka upp till stan för att hämta ut mer adhdmedicin och då tyckte Tony att vi skulle passa på att åka till Onoffs utförsäljning där dom nu hade 50% rabatt på allting kvarvarande så det kunde vi väl göra tyckte jag :) Men allra först svängde vi förbi hos min kusin för hon skulle prova den där tunikan/klänningen och den satt jättebra på henne och hon vart jättefin så hon köpte den på studs av mig. Där ser man att jag ska lyssna direkt på Tony som redan från början sa att det vore något för Ylva haha :)


Efter vi varit klart hos henne och även hos apoteket så åkte vi då upp till Solbacken. Inne på onoff var det lite folk men inte så mkt, eftersom nästan hela affären var rensad redan. Dock hittade vi en hel del fynd ändå jag och Tony bland bottenskrapet som var kvar ;) Vi köpte bla en extern dvd-brännare, en eltandborste som ska ge vitare tänder, massa blurayfilmer, en singstarskiva, uppladdningsbara batterier + laddare, en datormus, dvdskivor och cdskivor att bränna på, märkpennor, ficklampa och ett extra borsthuvud till tandborsten :)



Hemma räknade vi ihop hur mkt allt skulle ha gått på egentligen, för flera saker var först på onoff-rea och sedan 50% på det, så i slutändan hade vi i snitt betalt endast 40% av ordinarie priserna :)
Vi sparade in flera tusen på att fynda alla dessa saker :D Man kan säga att om vi hade köpt tandborsten och dvd-brännaren på ordinarie pris, så hade vi fått allting annat inpå typ ;)

Väl färdiga där så sprang vi in en sväng på Ica Maxi o där såg jag dom hade inne depend-saker så jag köpte på mig lite där så nu har jag ännu mer saker i min nagellåda :P Dock så fattas det massa oriflamesaker jag har till naglarna i den där lådan, för dom är i make up-väskan men det är en del ;) Får se om detta "nagelkitet" kommer göra förbättring på mina naglar och stärka upp dom. Vi får hoppas :)
Provade oxå att köpa ett graffitti-lack och det blev rätt häftigt faktiskt :)



 
 Sen hem och fixa mat och äta och så kom även lilleman hem och vi myste på innan han skulle sova.
Tony åkte iväg och jobbade ett till nattpass och under senkvällen så vaknade Jesper helt hysterisk :( Han skrek förtvivlat efter mamma och jag skyndade mig dit och han var så rädd och skräckslagen lilla stackarn :( Måste ha varit en mardröm som han drömt, för han var inte på samma sätt som då han har nattskräck, utan han var ändå lite "med" nu och jag kunde ha liten kontakt med han iaf och han kramade om mig så sjukt hårt, och det brukar han inte kunna göra då han har nattskräck. Han fick komma in till min säng och somna om där men han småvaknade flera ggr efter det oxå, dock inte ledsen men lite orolig verkade han ändå vara...
Usch, tycker inte om då barnen drömmer sådär och man inte kan göra så mkt för dom :(

Själv så sov jag oxå fruktansvärt dåligt inatt och vaknade flera ggr och innan jag somnade första gången så började jag må så sjukt illa så jag var tvungen att springa på toa och kräkas. Då man är magsäcksopererad så kan man inte kräkas som vanligt personer gör. Lr vissa kan kräkas som vanligt men dom flesta har svårt att kräkas efter en gbp. Så även jag.. Så man hulkar jättemånga gånger och det tar så sjukt ont för det kommer ju inte upp något och sen till slut så kommer det pyttelite och man står alldeles skakis för det tagit så otroligt mycket på krafterna :(
Så jag fick upp lite lite till slut och kunde gå och lägga mig igen men fy vad jag hatar då det blir sådär! Fattar inte ens vart illamåendet kom ifrån :( Antar det kan ha med mina mediciner och kost och stress att göra, magen pallar inte.. Men man vet aldrig.

Inga kommentarer: