2011-07-15

Fredag och vårdcentralen

Morgonen började med att Jesper väckte en trött mamma som sovit nästan lika illa under denna natt som den föregående. Dock så var Tony iväg på jour till klockan 11 idag så bara masa sig upp. Men var lika bra, för jag skulle ju ringa vårdcentralen för att få en tid där under dagen.

På förmiddagen väntade jag på telefonsamtalet från vårdcentralen och så spelade jag och lilleman "Den försvunna diamanten" och tog det lugnt tills Tony kom hem.


Då fortsatte jag lite smått med att rensa ut o sortera här hemma och så fick tårna och händerna lite extra omsorg efter dagens dusch :)

Tiden började närma sig att åka mot vårdcentralen så bara hiva sig ut till bilen och åka dit.


Fick ju komma till bara sköterska idag efter samtalet i morse med dom. Sa uttrycklig​en att jag ville träffa läkare pga omläggning​ av såret, odlingssva​ren och pga min whiplash och behövande av medicin men fick ändå tid hos sköterska.

Sköterskan var jättebra i sig o rensade i såret och la nytt o skickade med hem oxå. Fick veta jag har Stafylokocker i såret men han trodde något under är på väg oxå då jag blöder. Han trodde på ett stygn ännu längre under huden var på väg upp.

Och sen då jag började prata med han om recept o få tag i läkare så skriver dom aldrig recept direkt utan lägger dom på bevakning och tar flera dagar.. Då berättade jag ju om samtalet i morse och han beklagade att hon i morse inte lyssnade :(

Känns sjukt jobbigt detta med såret, vill bara vara av med helvetet och är less min jävla ångest och less satansvärken från whiplashen :(

- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

Linn sa...

Åh, vad roligt med Den försvunna diamanten. Spelade jag jättemycket som liten.
Har funderat på att köpa det till barnen men jag tycker de flesta bräd- och sällskapspel är så dyra!

Felicia6 sa...

Linn, Coop hade extrapris så vi köpte det för 199kronor och det känns ändå överkomligt för ett sällskapsspel :)