2011-07-23

Lördag del1

Usch så hemskt allt igår var med det som hänt i Norge. Jag lider med dom drabbade och deras familjer och jag hoppas att alla tänker på hur dom kan hjälpa i såna här stunder, och även andra stunder där det blir folk drabbade av olika slag.

Detta var ju hemskt också att det var så pass många barn och ungdomar som blev drabbade av att en person har fått en sjuk idé som han gjorde allt att eftersträva och som krävde så pass många liv. Fy.

Nej, det behövs öht mer resurser till sjukvård i dagens samhälle tycker jag. Även om denna person kanske inte utåt sett mådde dåligt psykiskt så tycker jag att fler och fler dåd som händer, har en psykiskt sjuk gärningsman som ligger bakom och jag kan inte låta bli att undra hur mycket man har kunnat förhindra, om man bara hade mer resurser att ta hand om dom som mår dåligt psykiskt, redan innan dom "tippar över kanten till psykiskt störda" om ni förstår?

Nog om det i Norge.
 
I morse invigde jag min nya tandborste och den är helt underbar! Den roterar sjukt snabbt men inget som märks förutom att den kittlas lite i munnen och man känner verkligen att den tar ordentligt! Den tar en minimal paus fyra gånger under perioden den är igång och det är för att man ska ta en sektion i taget av tänderna och dela in tänderna i fyra, så varje paus så ska man byta till nästa sektion :)




Man märker fort skillnad på dom lite billigare tandborstarna mot dom man lägger lite mer pengar på oxå. Innan hade jag en braun som kostar typ 350kronor ute på marknaden. Den har litet och runt borsthuvud och då den roterar känner man verkligen den och det känns på tänderna att den är motorisk och virvlar runt och om man råkar trycka lite på tandborsten så märks det mot tänderna. Denna nya märks som sagt knappt att den är och jobbar på tänderna och om man råkar trycka den lite hårdare märks det knappt heller och sen då man borstat klart så DÅ känner man verkligen vilken effekt det gjort på tänderna :)

Så ja, jag är toknöjd redan! Vi köpte ju ett extra borsthuvud igår oxå så att även Tony ska kunna använda den och han provade den oxå i morse och tyckte den kittlades :)
Jag får återkomma om dryga två veckor, då man skulle se skillnad på hur vita tänderna blivit oxå :) Men att den kommer åt och rengör ordentligt är ju det viktigaste, så det är bara en bonus om man skulle få lite vitare tänder :)


Jesper fick för sig att han oxå ville ha graffitti-naglar så han valde en vinröd bas under, jag tog ju orange igår :) Hans blev oxå coolt och han blev väldigt nöjd :)
Hans mormor kom och ringde på dörren för ett tag sedan oxå, och hon hade inte kunnat låta bli att köpa denna lampa till Jesper då hon hade gått förbi den och det gjorde hon rätt i, för lilleman blev superglad :)

Inga kommentarer: