2011-07-20

Magnetröntgen

Igår damp det ner ett kuvert som var adresserat till målsman för Jesper...
Det innehöll äntligen ett datum för då han ska göra sin magnetröntgen. Den 1a augusti är det hans tur att lägga sig på britsen och åka in i tunneln för att undersöka sitt huvud.

Min stora fråga är mest hur i hela fridens namn man ska få den lilla energiska killen att ligga stilla på britsen där inne i 30-60min som undersökningen kommer ta? :O
Jag har redan börjat muta han med att om han gör det så kommer han få köpa något lego efter undersökningen ;) Men har en känsla av att det inte spelar någon roll hur "stor" belöning man har, han har myror i brallan så han kommer nog få svårt i vilket fall som helst att ligga stilla där.. Men man får hoppas det går bra då han väl är där.

Med brevet hem så följde det oxå en liten broschyr som innehöll en internetadress, så Jesper fick sätta sig vid datorn och kolla upp adressen och då har dom gjort en informationssida speciellt riktad till barn där det är tecknade djur som är i ett väntrum och man kan klicka på dom för att höra deras historia och vad varje djur ska göra för undersökning och så får man se hur undersökningarna går till på djuren.
Det tycker jag var en toppenidé och lilleman satt hela gårkvällen och kollade på olika undersökningar och direkt han klev upp i  morse fortsatte han med att kolla in undersökningarna och ropade på mig och så lärde han mig det han lärt sig. :)
Så nu har han fått se hur hans undersökning kommer se ut, så jag är jätteglad dom har en sån sida för barnen så dom får se det ur en sån bra vinkel :)

1 kommentar:

Lisa P sa...

Min son har gjort en magnetröntgen och eftersom han är så energisk så sövdes han ner innan, annars hade han aldrig klarat av det, ring oh prata med dom hur dom kommer gå tillväga! Lycka till!