2011-07-26

Måndag med illamående och shopping

Även måndag så kom och gick mitt illamående och jag börjar vara måttligt trött på detta. Hade ju en period för några veckor sedan/nån månad sen. Då kräktes jag varannan natt och mådde pyton varje dag i en vecka lr nåt innan det försvann och ja, nu verkar det vara tillbaka, även om det bara blev en natt jag kräktes. Jag får som vågor av extremt illamående och jag önskar att jag kräktes vissa gånger, för det brukar ju oftast kännas bättre då man fått kräkas iaf!

Måste gå till vårdcentralen för detta, det är ohållbart att ha det såhär och jag tvivlar starkt på att det är någon vanlig maginfluensa. Tror mer det är värmen som varit här, i kombination med att jag är dålig på att få i mig vätska och ordentligt med mat under dom dagarna. Plus att jag äter mycket mediciner och starka mediciner och har en känslig mage sedan innan med magkatarr och äter omeprazol för att lindra.

Då jag vaknar på morgonen är det relativt lugnt med magen men ju längre dagen går, desto mer intensiva och mer ofta kommer dessa vågor av illamående.

Men tillbaka till måndagen. Tony o Jesper gav mig sovmorgon för att försöka vila bort illamående och så åkte Tony iväg till apoteket i hamn och hämtade ut medicin åt mig, han passade även på att åka förbi vårdcentralen för att be om såna zinkpasta-plåster men dom hänvisade till apoteket där dom är svindyra.. Då började Tony diskutera med dom om att det faktiskt är meningen att dom ska lägga om mitt sår varje dag och stå för material och kunnig person och tid och att vi faktiskt underlättar för dom och har då inte lust att betala flera hundra, kanske tusen innan såret börjar vara läkt. Då kunde dom lika gärna boka in tider varje dag åt mig då jag har gratis pga högkostnadsskyddet... Men då gav dom sig och skickade med två stora ark med Tony hem. Bra gjort älskling <3

 
Hemma igen så gjorde vi oss iordning och så ringde vi till min syster och gjorde upp att Jesper skulle få åka dit och leka en stund då dom kommit hem från stan och deras storhandling. Sen ringde dom strax före klockan tre så vi kunde lämna honom hos dom och så åkte jag och Tony in till stan.
Planen med stadstrippen var att byta armband till min svarta klocka, att byta batterier på tonys klocka, köpa ett par gympadojjor åt Jesper, kolla om något billigt psp-spel åt honom och så storhandla på coop.

Vi började ju då med att göra bort sakerna inne i stan, för på så vis så kunde vi undvika halva stan som precis slutade jobbet och åkte och storhandlade...

Apoteket var första anhalten där det införskaffades desinfektionsvätska att rengöra mitt sår med och så lite plåster till lilleman och sen vidare till Åhlens och kikade och ut därifrån kom vi med mer nagelprylar till mig, två pocketböcker på rea plus första Satc-filmen på bluray som oxå var på rea :)



Efter det blev det Game som besöktes och vi hittade ju ett psp-spel, men till mig för endast 14kr. Rätt bra ;) Dock hittade vi oxå ett pc onlinespel till lilleman, Lego :) Och så hittade vi också ett wii-spel till Saga som vi köpte till henne som en liten present :)


Sen gick vi vidare till Stadium för skor åt Jesper men istället hittade vi ett par ljusblåa chinos till Tony och ett linne till mig och då Tony "checkade in" på stadium på facebook så fick vi en vattenflaska gratis oxå ;)



Efter det så gick vi till butiken brevid, Ur och Penn men dom kunde inte byta batteri på tonys klocka och dom hade inte heller något band till min så dom hänvisade till Burmans istället som dom trodde kunde hjälpa oss men innan vi var klara på Ur och Penn så hade jag ännu en klocka i min ägo ;) Hade kostat 800kr men var nedsatt till 300. Superfin!



Stannade till på Intersport för att kolla skor där, och där hittade vi ett par skor åt lilleman som vi köpte så han skulle få prova dom hemma men sen mådde jag så illa och var superhungrig så vi gick till Torggrillen för att få i mig lite mat, då Tony trodde det var pga hungern som jag mådde illa denna gång..
Dock blev illamåendet bara värre efter jag hade ätit, även om jag åt otroligt försiktigt och lugnt för att inte få magen att reagera :(

Iaf så fortsatte vi till sista stoppet på stadstrippen. Burmans! Där lämnade vi in Tonys klocka för batteribyte men vart inte något positivt besked om min klocka. Tydligen hade bandet utgått som hörde till den så jag måste försöka leta åt någon annanstans där jag kan få tag i ett nytt. Den klockan är väldigt speciell för mig eftersom jag fick den av min mamma då jag skulle flytta från stan så jag vill gärna få den fixad :(



Äntligen klar på stan så åkte vi och tankade och köpte ett smurf-glas till ;) Tony valde denna gången och valde plugg-smurfen haha :) Jättesöt var den :) Vi tvärkikade även på Elgiganten men jag fick gå ut ur butiken snabbt då jag var helt övertygad om att jag skulle kräkas men väl ute i friska luften återgick illamåendet till mer kontrollerat igen.. Var osäker på om jag skulle klara av att storhandla men vi kom överens om att jag går så länge jag orkar och sen går jag ut i luften medan tony handlar klart och blir det ohållbart så skulle han betala det vi hade hunnit handla och sen handlar vi mer en annan dag.

Dock började han handla medan jag sprang in på apoteket för att kolla om dom hade något bra mot illamående, men enda var ju postafen så jag tänkte att jag lika gärna kunde prova det. In på affären där Tony hade börjat handla och där hittade vi jeans på nedsatt pris till Tony men oxå ett par jättefina Pax-skor åt Jesper på nedsatt pris så vi köpte även det och tänkte att Jesper fick välja mellan dom två skorna, vilka han helst ville ha så lämnar vi bara igen det andra paret :)


Storhandlingen gick ändå bättre än jag trodde, illamåendet höll sig någorlunda i schack men på slutet då vi gick runt lösviktsgodiset så fick jag sån satans illamåendevåg som sköljde över mig så jag fick panik och var helt säker på att kräkas där på golvet, så jag sprang till tony o kasta ner påsen i kundvagnen och sa åt han att jag måste ut och kräkas och han fick betala och så sprang jag upp på coops toaletter men väl där så lugnade sig illamåendet igen till mer hanterbart.. Stod en stund och andades djupt dock på toaletten innan jag gick ner igen och väntade ute vid kundtjänst på att Tony skulle bli färdig.. Då skyndade vi oss hemåt och hämtade lilleman hos syrran och gav Saga spelet som hon blev jätteglad över, och så fick vi alla en bamsekram som tack :)

Sen vidare hem äntligen och packa in allt i kyl/frys o skafferi och gav Jesper sina presenter och han blev oxå jätteglad :) Resten av kvällen blev extremt lugn, eftersom jag försökte ju få bort illamåendet som sagt och jag pysslade lite med mina naglar med dom nya grejjerna och var glad över allt vi hann handla på coop. Konstigt hur man blir glad inombords och "lycklig" av att ha storhandlat och fyllt alla skåp med god mat och dryck? :) Är det fler än jag som har det så? Jag tycker det är en fantastisk känsla då man fått in allting på plats och kan välja och vraka bland gottigheterna. haha, kanske är jag som är knäpp? ;)

Inga kommentarer: