2011-07-28

Mina fina grabbar



Älskar mina fina killar så enormt mycket. Dom gör livet värt att leva och fortsätta kämpa och kliva upp från sängen varje morgon.

Igår då Tony slutat jobbet så åkte han och hämtade ut primperan åt mig på apoteket och så paketet med tandborstarna och så kom han förbi hemma och lämnade av det innan han åkte iväg igen och tog med sig Jesper och Saga och överraskade dom med en liten utflykt.

Först åkte dom till stackgrönnan där min mamma o svägerska står denna veckan o säljer loppisprylar i en av försäljningsbodarna och surrade och hade det mysigt ett tag innan dom åkte till Bergsbyn och åt av deras jättemjukglassar. Körde hem Saga och kom hem till mig med en mjukglass och en räkmacka :)

Kvällen som gick var väldigt lugn och behaglig. Jag fick en våg av kärlek genom mig och en harmoni som jag tyvärr sällan känner sen jag blivit sjuk. Men igår kväll flöt allting på. Lilleman fick vara uppe till efter klockan nio på kvällen bara för han skötte sig så himla bra, och grabbarna hjälptes åt att spela Lego-spelet medan jag gick runt här hemma och plockade undan och rensade och renbäddade lillemans säng.

Idag åkte Tony vid tretiden till jobbet och jobbar till i morgon lunch. Det är hans sista jobbpass innan han får semester fram till skolan börjar den 19e och då har han även lite fler jobb-pass inbokade.
Det innebär ju såklart att även den lille herrn i familjen får semester från i morgon och jag undrar vad vi ska hitta på för skoj :)

Jag vill ju åka en sväng till Vänersborg och Norrköping, till min familj och till Tonys mamma... Jesper säger titt som tätt att han saknar farmor och vill åka dit så han vill ju hemskt gärna också.
Men då är det ju det här med pengar. Det kostar pengar att köra dit ner och leva där. Även om man lever snålt därnere och betalar för mat som man ändå skulle köpt här hemma så blir det ändå extra utgifter, för något litet vill man ändå göra därnere och så ja, bensinen kostar ju en del och färdkost osv.

Men vi får se hur vi gör. Om vi har möjlighet att åka ner en sväng som jag o Jesper så gärna vill och som Tony säkert också vill, eller om vi tar hemmasemester i sommar och kanske åker ner i höst då det är bättre med pengar för oss. Vi får se helt enkelt. Vi kommer ha en kanonsemester ändå, för att hela familjen kommer vara ledig, vi har fint väder än så länge och vi har kärleken hos oss <3

Inga kommentarer: