2011-07-20

Mötet hos plastikkirurgen på tisdag

Hur gick då mötet med plastikkirurgen?



Jo, mycket bättre mottagande än på vårdcentralen iaf! Hon rengjorde såret väldigt noga och klämde och kände så inget underliggande stygn var på väg upp oxå och så tog hon en ny odling men jag fick sluta äta pencillinet jag äter nu för hon tyckte det såg väldigt fint ut ändå.

Dock har det tyvärr blivit en ond cirkel säger hon. Såret uppkom pga stygnet som blev infekterat och kroppen stötte ut det, men sen vart det en kombination med värme, åtsittande gördel, olika omslag varje gång jag åkt in på vårdcentralen plus att det är på ett ställe som är utsatt för rörelse hela tiden som gör att det inte läker ordentligt. Lite som ett trycksår, fast det är ändå inget men det blir värre av att man ligger lite på det, plus att då det är uppe på höftbenet så skaver alla kläder just där osv.

Nu har jag iaf fått en ordentlig plan för att återhämta mig men det skulle ta tid sa hon. Första dagarna ska jag byta omslag varje dag, sen varannan och sen var tredje i några veckor med speciella som jag fick med mig hem. Det är någon sorts zinkpasta-omslag som ska få bort den döda huden som blivit längst upp och få fram färsk hud som förhoppningsvis ska läka ihop med tiden.

Angående kommentaren dom på vårdcentralen gjort om att jag lär få ett fult sår, skrattade hon bort och sa att det ska jag definitivt inte tänka på, för dom kommer hjälpa mig att göra det snyggt sen då det läkt ihop ordentligt för dom ska ändå korrigera magen lite sen oxå :)

Sen tyckte hon att vc skött det hela dåligt men att dom inte har så mkt kunskap om såna här sår och det kan vara därför dom gjort som dom gjort, men att hon även tyckte det var dåligt att dom inte kollat upp mitt järnvärde något mer som dom skulle göra då jag haft lågt efter op och fick blodpåsar. Om jag har lågt järnvärde nu oxå kan det göra så att såret inte heller riktigt vill läka, så hon skulle skriva in oxå att dom ska kolla järnvärdet på mig ordentligt igen.

Skönt få ordentligt med hjälp nu! 


Och som en stor fet bonus så fick jag äntligen tillåtelse att skippa gördeln som jag dratts med dygnet runt sen 7e april ;) YEEEEY :D

Inga kommentarer: