2011-07-27

Primperan

Loggade in på mina vårdkontakter och önskade tid hos läkare för mitt hemska illamående som ni vet jag har haft sista tiden och som blivit ohållbart för mig att hantera.
Jag hade fått flera tips av andra som är magsäcksopererade som har diverse krämpor och problem med magen, att det finns en receptbelagd medicin som heter primperan som har hjälpt dom då dom mått väldigt illa och haft problem med magen så jag tänkte att jag lika gärna kunde testa, för postafen som är det enda receptfria läkemedlet mot illamående är mest för gravida och åksjuka och jag provade dom utan framgång häromdagen i desperation.
Så jag ville då ha kontakt med läkare, för jag vet ju att det inte skrivs ut mediciner utan att man träffar en läkare. Man får ta upp problemet man har med läkaren och får då komma fram till möjlig orsak och vad man kan tänkas behöva som hjälp och sen eventuellt få recept på någon medicin...

Då jag fick ett sms om att jag fått ett svar på mina vårdkontakter så såg jag framför mig ett inbokat besök till läkare om x antal veckor för att kanske då få ett recept på något jag helst hade velat testa nu, men då jag loggade in såg jag till min glädje att jag fått läkartid i början på augusti redan PLUS att dom redan nu skriver ut primperan så jag ska få prova det tills jag ska träffa läkaren. KANON.

Så nu hoppas jag dom hjälper oxå :)

2 kommentarer:

Helena sa...

Usch så tråkigt att du ska behöva må så dåligt. jag hoppas verkligen att medicinen kommer hjälpa dig tills du får som sagt träffa en läkare som kan undersöka dig om problemet.
Sänder lite styrke kramar//Helena

Felicia6 sa...

Tack Helena, jag hoppas också den kommer hjälpa mig.

Är ordentligt less på detta illamående nu :(

kram