2011-07-02

SKITSÅR! Och så lördag

OBS OBS OBS OBS!!!

Inlägget innehåller bilder på mitt sår längre ner. Läs inte om ni är känsliga!






OBS OBS OBS OBS!!!

Inlägget innehåller bilder på mitt sår längre ner. Läs inte om ni är känsliga!







OBS OBS OBS OBS!!!

Inlägget innehåller bilder på mitt sår längre ner. Läs inte om ni är känsliga!





Idag var det grymt jobbigt att kliva upp. Tony var hemma vid halv åtta och då Jesper klev upp så gick han ut till Tony i tvrummet, sen vid 10tiden åkte dom med mamma o sten o verre o saga till stan för att gå ännu en gång på festivalen och så skulle Saga se Erik Saade som uppträdde :)

Det var så tomt och ödsligt här hemma då jag då klev upp o ingen var här.. Ingen Tony lr Jesper och ingen liten Nova som var glad o smälte ens hjärta eller en lillasyster som drack nybryggat kaffe eller någon Daniel som sa god morgon :(

Idag har jag tagit bort duodermplåstret som suttit på mitt sår i någon dag nu och inte fan har det blivit det minsta bättre nu :(
Har fortfarande värk i såret och det blöder och varar fortfarande och inte en tillstymmelse till att ha börjat läka på nåt sätt :(

Så jag antar att jag på måndag måste ringa vc igen lr om jag ringer mottagningen i Umeå där jag opades o gör återbesöken o hör vad dom säger. Hade jag inte bott 13mil ifrån så hade jag lätt ringt som direkt för då hade dom säkert sytt igen det, men min vc tyckte väl inte det behövdes :(

Sen är man såklart orolig för rötmånaden oxå, om såret inte börjat läka än så lär det knappast läka under rötmånaden :(

Jag tvättade rent såret så gott jag kunde och 15min efteråt hade det börjat blöda igen och tom blött o läckt vid ena kanten :( Fast jag var extra noga och faktiskt tejpade runt duodermen för det skulle verkligen sitta och vara tätt :(

Pallar inte ha såret längre, det är ett fett stort irritationsobjekt och som sagt, det värker och irriterar hela tiden jag rör på mig :( Sitter ju på höftbenet och där rör man sig ju hela tiden oxå :(

Såhär såg det ut då jag försökte rengöra det





Såhär då jag precis lagt på duoderm och tejpat


och såhär såg det ut efter dryga 15min..


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du ingen kompress under tejpen, bara 2 stripes!!! du måste ju ha ngt som drar ut skiten. Jag fick ju staflyk i mitt en op är (bröslyft och redu)jag fick gå på vårdcentralen varannan dag i över 2 månader och lägga om, det skulle absolut inte hållas torrt + att jag gick på antibiotika i 10 veckor. Har de tagit ngn odlingt på såret? Hade jag nu lydigt min läkare och sköterskan som tittade till mitt sår på sjukhuset jag op mig hade det gått åt helsike för de gjorde inget, det läker sa de. Som tur var gick jag till min läkare här hemma och hon såg med en gång hur det stod till. De som op mig sa att det skulle vara tortt och min läkare sa absolut inte torrt..och hon hade rätt. Kanske ska du höra med ngn annan istället. Lycka till med såret.

Anonym sa...

tänk också på att inte gå och bära saker..såg att du hade barnet på höften, det är inte bra, inte heller att ha tighta kläder eller ngt annat som skaver och blir varmt. Bacillerna trivs i detta fuktiga väder och frodas snabbt.