2011-07-18

Söndag, minigolf med mina grabbar

Söndag så klev jag upp igen med Jesper så Tony fick lite sovmorgon :)
Stökade på lite här och spelade lite mer yatzy med lilleman och så gjorde jag iordning lite saker som skulle bytas inne i stan, så då Tony klivit upp så åkte grabbarna och ordnade med det medan jag fortsatte här hemma.

Lika bra passa på då jag faktiskt har en lust till att göra det och tyckte det var kul att gå och dona här hemma, sällan det händer att man tycker sånt är roligt ;)


Då grabbarna dök upp hemma igen åkte vi tillsammans och spelade lite minigolf :) Jesper har ju småprovat det som yngre men inget han riktigt kommer ihåg, så jag och Tony fick försöka lära han lite ordentligt :)





Tony har ju ägt en minigolfbana i Norrköping som han sålde då han flyttade hit till min stad så han kan ju det där ;)
Jag är väl mer av en "hobbyspelare" och har spelat en del under åren för att jag tycker det är skoj men igår var det mest för Jespers skull och jag tänkte inte så mkt på hur jagsjälv spelade om ni förstår?





Slutresultatet blev ändå att jag och Tony kom lika :D Jesper fick in en spik han så då blev han glad, eftersom han lärde sig fort att man ska ha så få poäng som möjligt istället för så många som möjligt som det brukar vara :)





Efter vi spelat klart köpte vi oss lite glass och satte oss och bara hade det mysigt innan vi åkte hemåt igen :)






Resten av kvällen blev sedan väldigt lugn för jag hade väldigt ont i nacken, axlarna, skulderbladen och huvudet så jag bäddade ner mig snabbt i sängen och påbörjade en av böckerna jag tidigare fått av Tony, "Varför gråter inte Emma?" som handlar om familjen från Arboga där lilla Max och Saga fick lämna jorden för att åka till himlen tack vare en psykiskt sjuk person.


Boken var väldigt fängslande och den skrivs verkligen på ett sätt som gör att man rycks med i historien och man kan få en vag känsla om hur det var att vara en del i allt som hände och hur otroligt svår tid Emma och hela hennes familj gick igenom och man fick en annan förståelse för hela historien.
Det är iaf en bok jag rekommenderar väldigt varmt!


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

1 kommentar:

Junitjej sa...

Boken borde man kanske läsa.